Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

BF Juli-07 Nr3

nåt som är bra att göra är radon koll, om det inte gjorts.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda
    teenpregnancy skrev 2007-05-13 21:13:55 följande:
    jag har märkt en grej...Jag har blivit så extremt trött på dagarna, precis som i början av graviditeten. Har sovit mig igenom dem dagar jag har varit ledig.Skönt men ändå jättehemskt då jag vet att jag måste faktiskt hålla mig vaken genom enstaka dagar.
    är ditt järnvärde bra då?
  • Prinsessan Zelda

hallå där, suttit ett tag nu och läst igenom allt som skrivits under dagen.

Var hos bm idag.
    Bebben låg med huvudet neråt men var helt rörlig så det betyder ju inget. tycker den gör kullerbyttor flera gånger om dan så. Järnvärdet var 120 denna gången också så inga järntabletter i alla fall. Allt annat bra också. Bebben hade 133 tror jag det var i hjärtljud. Lustigt då den var väldigt aktiv. Med Adam låg hjärtljuden aldrig under 144. hmm....

• Prinsessan Zelda

Adam fixerades inte förrän vid förlossningen så jag vet inte hur det ska kännas när de är fixerade. Men jag antar att de kanske är mer still då??

Det ända vi behöver handla nu är blöjor. Annars har vi ju allt från Adam.

• Prinsessan Zelda
    Jen2006 skrev 2007-05-14 16:40:08 följande:
    Det känns som om min bebis har börjat att röra på sig lite mindre de sista dagarna (är i vecka 32+0) någon annan som känner så.. vet inte vad det kan bero på. Var lite orolig, men BM verkade tycka att det var som det skulle, "du har väl bara en lugn liten där inne" var det enda som hon kunde förklara det med. Hjärtljud och tillväxt var ju bra så inget att oroa sig för, men ändå nyfiken på varför jag känner mindre. Borde ju känna mer och mer ju större och starkare han blir, eller??
    ju stööre de är detso mindre plats att röra sig på. och detso mindre rör de sig. mot slutet kan det vara väldigt lungt. Men man ska ju känna att det rör sig varje dag. Jag åkte in 2 ggr till förlossningen för att jag kände så lite mot slutet, och allt var ju bra.
  • Prinsessan Zelda

mitt värde ligger på 120 och det är det som är gränsen till lågt. jag äter inga järntabletter, bara mitt val kvinna varje dag (nästan). '

min navel står ut nu också, men den var inte så djup från början.

Var tvungen ta en sån där hjärtemagbild också, finns i fototråden

• Prinsessan Zelda

Tja med Adam såg det ut så här för mig.

Hjärtljuden
    över 140 slag/minut = tjej stämmer ej

Lugn/Vild bebis
    Lugn bebis = flicka stämmer ej

Halsbränna (hår)
    Lite halsbränna = lite/inget hår på bebisen stämmer

Halsbränna (kön)
    Lite halsbränna = pojke stämmer

Illamående
    Mkt illamående = flicka stämmer ej

Hög/låg mage
    hög mage = pojke stämmer

Toppig/bred mage
    toppig mage = pojke stämmer

Mammans hårväxt
    Samma/mindre hårväxt = flicka stämmer ej

Hickande bebis
    Mkt hicka = flicka stämmer ej

Pigmentsrand
    Lång rand/tydlig rand = pojke stämmer

Mammas skönhet
    Bibehållen skönhet = pojke stämmer

Ringtestet
    gjorde ej

Blödande tandkött
    Lite/inget blödande tandkött = pojke stämmer

Mammans sug/cravings
    var sugen på allt 

• Prinsessan Zelda
    solstraalen skrev 2007-05-15 15:45:13 följande:
    Jag ska INTE ha EDA, hade de med Saga och efter samtalet sist med Aurora så vägrar ja EDA igen. Fy 17. Vill inte skrämmas, men jag hade ett helt SJUKT GRYMT FÖRDJÄVLIGT tryck mot analen då Saga skulle ut, trodde jag skulle dö helt enkelt. De va mkt värre än all annan smärta under förlossningen. Och nu efteråt fick ja veta att de e ganska vanligt att man får så av EDAn. Så NO WAY att jag chansar å tar den igen Nu får ju inte alla så, men ja fick de å de va de värsta jag vart med om, minst sagt.
    jag vill helst inte ha eda heller denna gånge. Fast den jag fick med Adam var jättebra. Tog hur bra som helst och inga problem efteråt. Konstigt att det kan göra ont under krystningarna, då var jag bedövad, kände ingenting ont. Jag kände krystvärkarna och kunde krysta men det gjorde inte ont, var bara jobbigt då ungen fastnade
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3