Inlägg från: Jen2006 |Visa alla inlägg
  • Jen2006

BF Juli-07 Nr3

Nathalie - jag har oxå moderkakan i framvägg, känner sparkar då och då, mest när jag böjer mig framåt (trycker ihop magen lite) eller ligger på sida. Är ju första barnet så jag kan inte riktigt säga om det är mycket eller lite sparkar, men nog känner jag av honom lite då och då under dygnet. Men absolut inte så att jag vaknar på natten av honom, eller att jag inte kan sova!!

• Jen2006

Angående 7,5 åringar:
    Mest bara egna funderingar då jag inte har barn sedan innan...

Jag kan tänka mig att det är i den åldern som de börjar försöka att kolla hur långt de kan gå, testa gränserna lite... Det viktigaste är nog att inte ge vika så mycket utan att stå fast vid det man har sagt (annars pushar de på till nästa stopp från föräldrarnas sida). Jag kan tänka mig att denna procedur är rätt hemsk (kommer ihåg mig själv i den åldern).

Försök gärna att ha en dialog med barnet och be dem förklara varför de är så arga, så att de får fundera lite runt deras trots inte bara att "det är så"!!!

Litet tipps som jag kommer ihåg fungerade på mig var att jag fick liten time out när jag var som värst, lite egen reflektion om vad jag faktiskt bråkade om (många gånger ändrade jag helt uppfattning efter detta!!!)

Som sagt har ingen egen erfarenhet av barn i den åldern, bara egna erfarenheter från min egen uppväxt... Kanske är helt ute och cyklar ?

• Jen2006

+ jag tror inte ni är dåliga mammor alls, bara lite jobbig tid!!

• Jen2006

Ang. dop så tror jag bestämt att det blir ett sådant. Varken jag eller min sambo är speciellt religiösa, men speciellt för hans släkt så är det väldigt viktigt (min sida bryr sig nog egentligen inte). Så det är väl bäst att göra slag i saken och göra alla glada Skönt att man gör det för sin egen del (eller barnets)

• Jen2006

Min lille kille brukar alltid börja sparka efter att jag gjort mina knipövningar (jo då jag sköter mig exemplariskt ) Undrar om han gillar det eller inte...

• Jen2006

nej inget program egentligen. Kniper och håller i ca 10 sek och släpper sen (kan förlängas när man tränat ett tag) och upprepar ungefär 10 ggr. Gör det ca 4 ggr per dygn (om jag kommer ihåg).

Min BM som tipsade...

• Jen2006

calylite: jo lätt att glömma är det, men inte så speciellt jobbigt att utföra bara minnet är där

• Jen2006

Dags för en eftermiddagspromenix i solen Ska försöka att röra lite mer på mig (så att kilona inte springer iväg) + passa på att njuta av våren medan jag kan...

• Jen2006

JoNaLi: Jo vi har anmält oss till profylax kurs, sambon ville absolut vara så delaktig som han kunde under förlossningen Så då är det väl dumt att säga nej tänkte jag!!

• Jen2006

Nä dax för kvällspromenixen, skönt att vara ute och gå nu när det börjar bli lite vår igen!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3