Inlägg från: Jen2006 |Visa alla inlägg
  • Jen2006

BF Juli-07 Nr3

Vi har äntligen kommit överens om vilket rum vi ska ge till lillen. Det blir jag som får flytta på mitt hemma - kontor till nedre plan, sambon orkade bara inte flytta runt på sina datorer Men det är nog bäst ändå, för då blir det det största rummet som finns att tillgå förutom vårat sovrum, men som ändå är på samma plan som vårat... Så nu är det bara att ta tag i det hela och flytta runt på lite möbler!!! Och sen är det tapetsering och golvläggning (bäst att börja innan man är så stor att man inte kan göra något)

• Jen2006

Tindrasson: Vi ska tapetsera som tur är, målarfärg blir det inte!! Men jag trodde trots allt att vattenbaserade var helt ok!!

• Jen2006

teenpregnancy: Ja höga ljud är skadliga, jag har ett jobb där jag inte kan vara pga höga ljudnivåer... MEN 85 dBA kan man vara i under 8h och det är faktiskt ganska så hög ljudnivå... så i ditt fall tror jag absolut inte att det är någon fara!! Ljud från fester (även rejält högljuda) kommer inte upp i de nivåerna som gör att de är farliga, speciellt inte under kort tid.

Som rekommendation: Får du själv inte hörselskador så skadas inte heller fostret. I omgivningar där det krävs att du har hörselskydd så kan fosterpåverkan ske!! Men sen så måste man ta hänsyn till tiden oxå. Antar att du inte var på fest i 8h

• Jen2006

Just det, idag är det "bara" 100 dagar kvar till BF för min del, nedräkningen kan börja

• Jen2006

Beckah: Jo nu är det faktiskt inte så långt kvar!!! Dessutom skönt att det blir vår redan, känns mycket roligare redan...

• Jen2006

Får alla sånt där sug efter ngt speciellt. Själv har jag nog inte haft några graviditetssymptom alls under mina 27 veckor...
    Inget illamående
    Inget sug
    Ingen fogverk
    etc.

Tur att magen växer och lillen sparkar så att jag vet om att jag är gravid

• Jen2006

Vi vet ju att vi ska få en pojke, men gud vad svårt det är med namn!!

Vilket tycker ni?
    Liam, Lukas, Filip

• Jen2006

Precis hemkommen från BM. Har inte fått svar på blodprover och så och vet alltså inte om allt var bra, men man hoppas ju på det.

SF mått på 26 hjärtslag på 145... allt inom ramarna med andra ord. Lill killen höll som vanligt till på vänster sida, han har väl hittat sin favoritplats i livmodern Det är alltid där vi har hittat honom vid alla kontroller.... Hoppas bara han behagar att vända på sig (upp och ner) tillslut, annars blir det jobbigt!!

• Jen2006

Beckah: Jag har för mig att du är en vecka längre gången än mig (jag är v 26+1) så det är kanske inte helt omöjligt med sf på 31...

• Jen2006

LindaoJohan: Jätte fin säng!! Klart prisvärt!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3