• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Morrn morrn..

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb
    SannaKaarina skrev 2007-05-08 08:34:50 följande:
    8 veckor kvar nu. är jag den enda som inte vill ha tidigare? hur säkert är 3 ul på att bebisen kommer då den kommer? menar det kan väl inte skilja flera veckor?
    Jag har 84 dagar kvar.. och känner varannan dag att jag vill få på vul datum som är 070707, ibland känner jag mig inte alls redo.. och känner ibland att jag sviker min dotter på något sätt.. hm..
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb
    Hallonfot skrev 2007-05-08 10:16:24 följande:
    Beckah: Jag läser allt! Även långa inlägg men när jag väl hade läst ditt inlägg hade det kommit till så många nya så då hade jag glömt vad jag skulle kommentera... Trist med vatten i benen men skönt att ni fått sova ordentligt i alla fall.Zandrisen: Vad skönt att du ska få prata med någon som är lite mer kunnig på området. Hoppas din läkare ringer upp den andra och skäller ut henne! Mycket onödigt att få dig att oroa dig för något som förmodligen inte stämmer.Little baby: Åh, ostbågar hade varit gott nu.
    Ja.. och jag som älskar ostbågar.. under graviditeten iaf! Gaaah, va sugen jag blev nu!
  • Vickyb
    little baby skrev 2007-05-08 10:41:58 följande:
    Okej tjejer!Skickar över lite ostbågar till ER , så ni blir tysta
    Haha.

Nä, dags för tidig lunch kanske.. blev så himla sugen på dessa ostbågar så jag får mätta suget med en macka med skinka
    Annars ligger det en himla massa kakor i skafferiet som ligger väldigt illa till..
  • Vickyb
    little baby skrev 2007-05-08 10:44:52 följande:
    vad kul upptäckte nyss när jag klev ur duschen att jag fått mer bristningar. fast bara på insidan av lår och vid skinkorna lite grann...ingenting på magen (än) hehe Man känner sig så j*kla snygg alltså...jipppiii BEACH 2007 Here I come
    Hehe..  "here we come" - se upp för oss fläskfior på beachen 2007. Överflödig mage och bristningar både här och var.
    Jag har inte dirket heller fått några nya på magen.. dom gamla har blivit något större bara.. inget man tänker på så värst mycket..
    Men av ren förvåning såg jag här omdagen att jag har bristningar runt hela bröstet.. även under.. när jag lyfte så såg jag att det även var där oxå.
  • Vickyb
    Halvblod skrev 2007-05-08 11:08:31 följande:
    Mitt stora problem just nu är att jag är så förbannat hungrig och framför allt sugen hela tiden. Nu måste jag verkligen äta iaf var tredje timme för att klara mig utan magont och sjuk halsbränna. Försöker hålla mig till nyttiga saker men det är ju inte grönsaker jag vill ha utan glass, glass, glass och choklad...och mest av allt chokladglass!!! Bahhhhh....jag som precis hade blivit smal igen precis innan grav. Ser fram emot att ta tag i vikten efter förlossningen...hoppas vi är ett gäng som kan hjälpas åt när det gäller peptalk...jag kommer köra med viktklubben på aftonbladet!
    Här är en till som inte kan låta godbitarna ligga ifred i skafferiet.. Likaså vaniljglassen i frysen och chokladsåsen i kylen. *suckar djupt*
    Hade precis börjat nå min idealvikt.. men men.. får ta tag i det efter denna graviditet.
  • Vickyb
    Jen2006 skrev 2007-05-08 11:03:29 följande:
    Jag tror att jag håller på att bli totalt hormonstinn nu senaste tiden. Gråter jämt och ständigt. Igår satt jag och läste massa roliga berättelser om andras förlossningar; Skrattade så jag grät, och så helt plötsligt började jag gråta på riktigt (utan skrattet) knäpp man är!!!
    Jag har varit i en sådan period.. men nu har det lugnat sig lite.. hehe. Kände mig ganska patetisk ibland.. men men.. hormoner!!
  • Vickyb

*Frossar i vaniljdrömmar*

• Vickyb
    Jen2006 skrev 2007-05-08 11:12:24 följande:
    Vickyb: Jo perioderna kommer och går (himla tur att man inte är sån här för jämnan). Men det känns som att det blir värre och värre nu!!!
    I början, lite in på mitten av graviditeten var det nästan värst..
    Vi satt och åt middag.. hade stått i köket och kämpat med maten 1 timme.. Efter maten så började jag stortjuta för att sambon inte tackade för maten och sa att den var god!
    Kunde inget annat än att skratta åt det efteråt.. Snacka om att hormonerna kan spela spratt med än!.
  • Vickyb
    L2K skrev 2007-05-08 16:23:13 följande:
    Lindisen - okej. Det här tredje datorn som vi har som hem-pc. Då dras summan för den på hans lön innan skatt i tre år. Smidigt och enkelt. Läste i en annan tråd att det kostar även för mamman att ligga på BB och inte bara för pappan. Försöker minnas hur det var dom andra två gångerna men minns inte.Vad har ni fått för information om kostnaden i samband med förlossning och BB-vistelse?
    Kostar det även för mamman nu? När jag födde Linnéa 2005 kostade det mig ingenting.. Bara 100 / 120 kr för mannen.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3