Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Vickyb skrev 2007-05-14 08:07:28 följande:
    Någon som varit med om hård mage och kännt typ kramper i magen? Det hade jag igår.. Fy sjutton!Början nästan undra om det inte kändes mer som förvärkar.. det gick över fort.. kanske varade i 20 sekunder eller något. Kanske är dags att stressa ner ett par hekto! Hoppas alla sovit gott, snart skall jag gå och lämna dottern på dagis!
    Japps så där har jag fått vid ett par tillfällen.
    Jag har fått det stunden innan jag lyckats bajsa.. Helt sjuka kramper nere i magen som verkligen fått mig att gråta.  Absolut inte roligt alls
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • solstraalen

Ja har man foglossning så ska det vara mkt skonsammare att cykla än å gå.
    Jag har inte ont i bäckenet då jag cyklar iaf, "bara" då jag går.

Dock dör mina knän av att cykla.

• solstraalen

En till tröttis här.

Vet av erfarenhet att tröttheten slår till med enorm kraft så här mot slutet. Med Saga sov jag middag 3 timmar vissa dagar..

Nu har jag nog en blandning av höggravid-trötthet och järnbrist.

Äter ju inga järntabletter alls nämligen.

Sköterskan ville inte kolla värdet förra veckan, utan sa " men ditt värde e ju bra". Trots att det var 8 veckor dom kollade sist. Så nästa vecka ska ja kräva att de kollar värdet.
    Hon sa att de görs vid 37 fulla veckor, men ja ska be min bm istället.

• solstraalen
    Lindisen81 skrev 2007-05-14 10:37:16 följande:
    ingen sol här några mil norr om sthlm heller... regn var det ja!!har efter typ ha prövat alla kläder kommit fram till vad jag ska ha på mig ikväll på sambons pappas 50 års bjudning... blir en rosa tunika med sidenband i "midjan" och ett par vita pirat tights... låter det okej? känns som det är samma kläde jag har varje gång jag försöker vara lite "fin"
    Det låter jättefint!

Och ja de blir ju lite samma kläder hela tiden vid speciella tillfällen då man e gravid, men det är oxå fullt ok från omgivningen

Speciellt så här frammåt slutet oxå tycker jag. Man köper ju inte en hel garderob med mammakläder direkt, lite onödigt för en sån kort tid

Gå dit och njut nu, du är förmodligen den vackraste tjejen där ikväll med din mage oavsett vad du tar på dig
  • solstraalen

Klämmer man på min mage så är de hårt mest överallt, min bm kunde inte känns alls hur min lilleman låg nu förra veckan vid 32+3, kunde dock konstatera att det var tomt neråt bäckenet

Får se om hon lyckas nästa gång :)

• solstraalen
    veronicaq skrev 2007-05-14 10:55:46 följande:
    oj de där med estile skulle inte med i denna tråd
    Hehe, latmask å kopiera
  • solstraalen
    Calylite skrev 2007-05-14 11:07:41 följande:
    Ja läste i aftonbladet om att nån gnällde om mammor som va ute med deras vattenkoppor barn. Men de smittar väll bara de 3 första dagarna?När ja hade (minns väl då jag var 13 år när ja fick de) så syndes prickarna hur väl som helst i 1½ vecka, inte stänger man in ungen så länge bara för att prickarna inte gått bort än Man hade ju vare sig feber eller kände sig dåligt, de va ju just de där prickarna bara som syndes.
    Vattkoppor smittar enda tills ALLA koppor har torkat helt. Smittar även innan de har brytit ut.
  • solstraalen

Nu har Saga invigt både sina regnkläder och att vara ute i regnet

Det var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ skönt för de va ju inte varmt ute! Jag njöt till max i regnet kan ja lova :)

• solstraalen
    Mjukis82 skrev 2007-05-14 12:09:25 följande:
    zandrisen: Tack tjejen! Blir nog inga bullar här... jag orkar inte! Får nog köpa färdiga, även om plånboken skulle uppskatta om jag bakade själv...
    Hade jag bott nära och hade jag haft kunskapen att baka bullar hade jag gjort de åt dig Men här är de sambon som är kärringen i hushållet och bakar och lagar godaste maten osv
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3