Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

De undrar ja oxå =)

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • solstraalen
    zandrisen skrev 2007-05-15 15:09:25 följande:
    Googla på "TENS" så får ni förklaring. Fanns en bra på "vårdguiden", men jag kan ju inte klistra in länkar...
    Du å dina länkar

Kan du inte köra Ctrl+C osv ens?
  • solstraalen

Jag ska INTE ha EDA, hade de med Saga och efter samtalet sist med Aurora så vägrar ja EDA igen. Fy 17.

Vill inte skrämmas, men jag hade ett helt SJUKT GRYMT FÖRDJÄVLIGT tryck mot analen då Saga skulle ut, trodde jag skulle dö helt enkelt. De va mkt värre än all annan smärta under förlossningen. Och nu efteråt fick ja veta att de e ganska vanligt att man får så av EDAn. Så NO WAY att jag chansar å tar den igen

Nu får ju inte alla så, men ja fick de å de va de värsta jag vart med om, minst sagt.

• solstraalen
    humlan1973 skrev 2007-05-15 15:47:22 följande:
    Tog du det med Anton?
    Nope, de gjorde ja inte. Läkarna hade inte tid å lägga den, trots att ja skrek efter den i timmar
  • solstraalen

Jag är såååååååååå sugen på mjölk. Redan druckit över 2½ liter mjölk idag.

Ja jag är helt beroende och galen i mjölk då jag är gravid. Var samma sak med Anton å Saga i magen. Dock har de blivit värre å värre för varje graviditet

Här i helgen så drack ja nästan 4 liter en dag.

Lilleman kommer väl få värsta beroendet av mjölk

• solstraalen

Nä jag ska gå ner å dricka lite mer iskall minimjölk nu *känner hur suget nästan bär mig ner för trappan* 

• solstraalen

Här kan man hämta ut boxen utan någe papper eller så med sig. Man bara skriver upp sig på en lapp i butiken.

• solstraalen
    mama77 skrev 2007-05-16 09:04:07 följande:
    solstraalen -de litar på er kanske att du inte kommer å hämtar ut 10 boxar
    De har ja redan gjort ;)

nejdå, har bara hämtat ut en.  Tycker inte direkt de va något av värde i den.

De va bättre förr

När Anton var liten fick man ett HELT paket blöjor istället för bara ett par

Dessutom är jag ingen pampersanvändare på min barn, då både Anton och Saga fått svamp av pampers. Jag föredrar libero och ica
  • solstraalen
    mama77 skrev 2007-05-16 09:08:51 följande:
    Så var de när Leon kom med ett helt paket..men de var en fin leksak me nu tydligen! å den kan man ju alltid ha..
    Hehe ja iofs, den brukar Saga springa runt å suga på ibland
  • solstraalen

Jag vill oxå ha innan bf och får de ju iofs, men bara ett par dgr innan.

Jag vill att min lilleman ska ligga kvar tills iaf 38+0.

Saga kom 38+3 å fick gulsot, de vill ja helst slippa den här gången. Sååååååååå tråkigt å ligga på sjukhus. Så ju längre han e i magen, dessto bättre

Nu får ju inte alla gulsot som kommer innan bf, men Saga fick de och de räckte.

Kanske e så ANTI mot de eftersom precis innan vi las in med henne så hade jag vart inlagd pga kraftig livmoderinfektion.

Fast denna gången ska jag få vaginalt ultraljud innan vi åker hem från sjukhuset, för å kolla så alla hinnor är ute. ( har haft rester kvar efter både anton och saga som gjort mig riktigt sjuk )

Planerna e alltså att helt slippa ligga inne efter den här förlossningen. Bara få va hemma å njuta

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3