Inlägg från: Mommmy Dearest |Visa alla inlägg
  • Mommmy  Dearest

BF Juli-07 Nr3

Åhhh jag har en sådan hemsk smärta vid ryggen hela tiden. Vad är det för något?! det är bara hälften av ryggen. Ganska obehagligt. Sedan fick jag någon krampliknande smärta vid äggstockarna igår, det obehagliga var att lillen fortsatte att sparka mot det området också.

Får väl ta upp det med BM nästa vecka...

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • Mommmy  Dearest

Nej snälla. börja INTE med kladdkakorna igen... annars måstej ag börja baka nu också, och jag är ingen höjdare på det....

• Mommmy  Dearest

Calylite, låter riktigt gott

Har precis druckit upp en Soja chokladmjölk och käkat en soja chokladpudding mmmm..
    Är allergisk mot choklad sen jag föddes, därav alla sojaprodukter.

Funderar på att laga till lite chili con carne mm...

Vickyb, Självklart passar en röd barnvagn på en pojke. Vad skulle det spela för roll? Vi har beställt en i grön röd är ju fint oavsett kön Använd det du vill ha helt enkelt...

• Mommmy  Dearest

Jag och pojken vill gifta oss innan bebisen ploppar ut.
    Vi behöver inget bröllop utan bara vigseln, bröllopet får äga rum senare. Det knepiga är att vid borgerlig vigsel här i sthlm så måste man ansöka om det 2 - 4 månader innan det bestämda datumet.

Det knepiga är, bebisen ploppar ut i Juli och de har bara tid efter AUGUSTI! (borgerlig vigsel)
    Vi kan även viga oss kyrkligt bara vi blir vigda. Nu undrar jag, är det någon här som har någon lösning till detta? För jag måste verkligen vara vigd innan bebisen kommer, det var vad vi bestämde oss för...

• Mommmy  Dearest

Det skulle vi kunna men det är grejen. Fundersam Jag har ingen aning om vem man ska kontakta osv. Och jag får inte direkt någon hjälp om hur och vad man gör. Vi vill bara vi vigda, thats it... Men som sagt så vet jag inte hur jag går till väga i en annan stad eller kyrkligt.

Mina föräldrar kan inte så mycket om det heller och vem pratar man med om sådant?!

• Mommmy  Dearest
    L2K, vart bor du någonstans? Med tanke på att ni har fri tid hela tiden där bör man ju komma förbi och bli man och hustru
    Det är även en annan grej jag inte har förstått...
    Vad faaen är hindersprövning?
    Så allt jag egentligen behöver göra är att ringa runt till kyrkorna här i stan och fråga när dem har tid?

Hur mycket brukar sånt kosta då?
  • Mommmy  Dearest

ohhh... tackar!

• Mommmy  Dearest
    L2K, awesome! Då kommer vi och besöker er då Räcka ut tungan haha vi bor i stockholm...
    Då ringer jag väl runt till varenda kyrka som finns här då

vigsel nu, fetingbröllop senare
  • Mommmy  Dearest
    nu har vi srkivit på hindersprövningen och anmälan om efternamn. Nu måste vi bara hitta någon som har tid att viga oss....

L2K, hmm... nynäshamn, är ju inte alls så långt ifrån - man kanske kontaktar kyrkan där, om det börjar bli för bråttom
  • Mommmy  Dearest
    L2K, Ja vi bor i Stockholm men en resa genom sverige är väl inte så farligt
    Vi vill ju bara gifta oss litet nu tills vi kan spara pengar till ett större och finare bröllop Det jobbiga är att vi inte tillhör svenska kyrkan så det kommer att kosta, hur mycket vet jag inte.

Måste kontakta dem först och fråga.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3