Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

tbmh:

Du har just beskrivit min son

Du kan vara lugn den sociala och känslomässiga biten kommer hinna i kapp så småningom. I min sons fall blev det inte förrän nu detta läsår då han fick hoppa upp till trean och jobba på sin nivå, när han fick lite stimulans för sina kunskaper så utvecklades han även socialt och den biten.

Ge honom UTMANINGAR! Stimulera hjärnan osv så löser det sig

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82
    MORRIZ skrev 2007-03-23 11:10:58 följande:
    Jag blir så arg och ledsen....Min chef ringde alldeles nyss och berättade att den utlovade löneförhöjningen på 1000 kr som skulle komma in på mitt konto idag, var ett misstag, han hade tagit fel......Saken är den oxå att han samtidigt har sagt till försäkringskassan om min nya lön .Så pengarna som jag fick in från dom idag är baserade på den falska lönen.Min chef berättade att han var ledsen och bla bla bla...och att jag inte behövde ändra något hos dom för de skulle dom aldrig få reda på.Han sa att han kunde hävda att den nya lönen faktiskt stämmer.Men det får väl dom reda på? Nån som vet....?
    Va sjukt!!! det måste ju gå att strida om!
  • Beckah82

Niferex är INTE skonsamma!

Då skulle jag hellre välja tex Hemofer, de lovar jag är riktigt skonsamma. De märks inte alls av. Men man kan behöva äta fler om man har järnbrist på riktigt för det är typ blodpudding i tablettform...alltså inga starka järntabletter

• Beckah82

Fan!

Jag ramlade väldigt illa förut i kväll (slog i höften ngt enormt och kan nu knappt gå).

Det var alltså så illa att jag till och med kissade på mig lite i fallet men som tur var så tog det som sagt på höften och inte på magen men nu efteråt så har sammandragningarna verkligen varit täta...kanske 20 stycken på 3 timmar istället för 15-20 st på en hel dag i vanliga fall (ja det är ju också rätt mycket men så har jag ju haft i 4 veckor).

Bebisen rör sig och så som vanligt och jag har pratat med förlossningen vid 22-tiden så de sa att jag skulle prova att lägga mig och se om det avtar. Jag provade och det lugnade ner sig lite men slutade inte och det är bara lugnt om jag ligger blixt stilla. Har sovit några timmar nu iallafall men vaknade för en stund sedan av att jag har så ont i höften och benet.

De går inte ont i magen dock, bara sammandragningar.

• Beckah82

Som jag berättade så ramlade jag illa på höften i förrgår och har sedan dess haft mycket sammandragningar. Har inte kollat dem så noga under gårdagen så på kvällen skulle jag kolla

Skitmärkligt igår...jag mätte på en sida på internet där man kan kolla sina sammandragningar (  ) och då kom sammandragningarna med 2-5 minuters mellanrum, alltså inte riktigt regelbundet men vääldigt ofta istället.

Sedan gick jag och la mig och kollade på film, det är perfekt för då kan man hålla koll bättre. En stund efter att filmen börjat så började jag hålla koll. Jag har ju en digital klocka vid sängen så jag kikade på den vid varje sammandragning.

22:25
    22:35
    22:45
    22:54
    23:05 - Här gick jag sedan upp på toaletten
    23:12
    23:25
    23:30
    23:35

Sedan orkade jag inte hålla koll längre och lade mig för att sova eftersom de inte längre var regelbundna.

Idag har jag inte haft tid att hålla koll och dessutom är det svårare att hålla koll när man är uppe och rör sig och gör saker.

Får se hur jag gör med allt...om jag åker och kollar eller ej, tycker de verkar tycka att man bara är i vägen och jobbig så det är ju inget man gör i första taget...

Nu tänkte jag att jag ska lägga mig en stund och titta på TV för att kolla mina sammandragningar om de är regelbundna eller inte. Ont har de iallafall börjat göra. Eller nä...inte ONT men de känns iallafall lite molvärk och inte bara att det stramar och magen blir hård.

Men om det inte påverkat tappen så får man ingen Bricanyl sa de när jag ringde igår på dagen...jättetrist för det är rätt jobbigt at ha en massa sammandragningar hela tiden...

• Beckah82
    Otrevliga kärring! ja alltså barnmorskan som svarade på förlossningen...

Nää det var ingen fara...om det är mellan 5-10 minuter emellan är det ju inte regelbundet.  Gör inget att det är molvärk heller bara att ta två alvedon och avvakta. Annars kan jag ju höra av mig till kvällen om jag inte kan sova.

Jag ba "eh...jaha...okej men för jag trodde att det kanske inte var så bra att ha så ofta om man är i vecka 26 och det började för att man ramlat och slagit sig". Ja men okej om jag var orolig så får jag väl komma in på en koll då men är det inget så får jag åka hem! Fräste hon.

Så jag sa att jaha...men okej...men ja jag kommer väl lite senare då ikväll eller så. Nä nu på eftermiddagen säger hon då. "Okej ja för jag tänkte att om du inte är orolig så är väl inte jag heller det för du borde ju kunna sånt här" säger jag.

Kärringen fräser vidare "Ja! Men jag vill ju att du SKA komma in nu, braa då skriver jag att du kommer in nu på eftermiddagen då"

Känns verkligen superskoj...inte alls...lixom tredje gången jag åker på koll på förlossningen, man känner sig såååå välkommen.

Men URSÄKTA mig att jag inte fick världens lättsammaste och orosfria graviditeten...ursäkta att det inte är som min förra graviditet...ursäkta mig att jag fått the graviditet from hell.

Inte alls sugen på att åka nu, men jag törs ju inte låta bli heller...
  • Beckah82

Ja nu har jag kollat och det är ca 5 minuter mellan sammandragningarna och det är molvärk så nä jag håller inte med henne om att det är lugnt.

Däremot så inväntar jag sambon först så vi kan åka båda två OM det inte sker något drastiskt då åker jag direkt. Just nu känns det som att jag inte kommer inna få med Mathias för det gör rejält ont i skrivandes stund.

Tar en snabb dusch och ser vad som sker.

När Victor föddes började det med sammandragningar (smärtfria) var 10:onde minut i ca 2 dagar sedan övergick det till onda sammandragningar och tillslut SMÄRTSAMMA sammandragningar, eller ja, då var det ju värkar.

Tack för stödet, skönt att det finns folk som håller med en när vårdpersonal håller emot.

Hör av mig när jag kommer hem om jag åker nu strax.

Under tiden ajg skrev denna text hann jag få  2 sammandragningar.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3