Inlägg från: Donna69 |Visa alla inlägg
  • Donna69

BF Juli-07 Nr3

annki72 skrev 2007-05-07 14:14:10 följande:
    Måste ha lite hjälp, jag har fått papper fårn FK om fröäldrapenning för bebisen.man ska fylla i när man ska börja plocka ut FP, men vad skriver man för datum då? jag vet ju inte när bebisen behagar komma??ska jag skriva BF eller de 10 dagarna innan när HP gått ut?Vad händer om man får för tidigt eller går över?har ringt FK men fattade inte vad hon menade, hon sa att jag skulle avvakta till början av juni innan jag skickade in, men jag vet ju inte då heller när bebisen föds.Minns inte att jag skisckat in papper innan födsel på mina andra barn.Hoppas ni är klokare än mej och vet hur man gör
    ser att du redan fått en massa svar....

min BM sa att man "vanligtvis" börjar ta fp 2 v innan bf eftersom inte hp täcker det. Jag valde att lägga min semester där istället o begärde fp 5 v senare....dvs;

HP 1 juni-> 11 juli
    Sem 12 juli-> 15 aug
    Fp 16 aug->
  • Donna69

vart lite rörigt men jag hoppas du förstår! =)

BF 22 juli förresten....

• Donna69
    linper skrev 2007-05-07 17:41:25 följande:
    Hej!!Hur många här inne är egentligen sjukskrivna, helt eller delvis, för foglossning??Jag har börjat få mer och mer ont och överväger nu sjukskrivning till 25 eller kanske 50%.Hur var det med er, var det ni eller er BM som tog initiativ till sjukskrivningen.Kram på er alla
    Jag har gått ss sen i början av mars. Först 1v eftersom det "tydde" på foglossning. sen jobbade jag 50% i 4 dagar vilket var det jobbigaste jag gjort. Därefter blev jag ss 100% fram tom 31 maj.

Det var bm som tyckte att det var lika bra då jag jobbar inom restaurang med mycket spring o klarade inte ens av 50% .
    Jag hade nog bara räknat med en veckas vila o sen va tillbax men så vart det inte....

Nu är jag nöjd som f*n. Jag kan anpassa mig o mina sysslor hemma på ett helt annat sätt. Tvätta en maskin tvätt + hänga upp kanske tar totalt 1-2 timmar just för smärtan.
    Men det blir gjort iaf!!

Innan jag vart helt ss orkade jag inte ens laga mat... =)
  • Donna69

Va hos BM idag;

29+2

sf; 29
    hjärtljud; 150
    vikt uppgång sen sist; 3 kg
    total viktuppgång; 9 kg

Bm tyckte att 3 kg på 3 v var lite mycket så hon sa att jag kanske borde tänka lite emr på vad jag äter *suck*

Vad ska jag tänka på då? Tycker inte att jag äter så mycket skräp...men men...

• Donna69
    Nathalie009 skrev 2007-05-08 17:31:39 följande:
    Donna: Va?! ja ahde gått upp 3 kg på typ 1 månad o min BM tycker ja går upp lite i vikt! konstigt så olika de säger..
    mmm....
  • Donna69
    Sylt skrev 2007-05-08 19:11:41 följande:
    Donna --> Bry dig inte om tanten. Du ligger ju jättebra till!!!
    tack =)
  • Donna69
    zandrisen skrev 2007-05-09 00:44:04 följande:
    Donna, var tvungen att bläddra tillbaka ex antal sidor (blev lite nyfiken) och hittade ditt inlägg... Vaddå mycket ökad vikt, några fjuttiga små kilon? Säger som Sylt ovan, strunta i det, är ju ingen stor viktökning alls! Håhåjaja, blir bara ännu mer upprörd, läkare som inte sköter sina jobb och Bm:or som är taskiga... Blääääääääääääääääää... Nästa gång jag träffar min superbästa läkare på reumatologen så ska jag fan säga att jag tycker att han är skitbra! Bäst att dom som faktiskt ÄR bra, får veta det också, med tanke på alla andra puckon!
    tack igen!

Tröstade mig själv med lite apelsinchoklad igår. JUST bara för tt jag "borde tänka på vad jag stoppar i mig". O guuuud vad jag tänkte !!!! *asg*

Nej, jag går upp det jag går upp så är det...
  • Donna69

poäng; 22.5

ålder; 42.8

hahahahahahahahahahahahahaha

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3