BF Juli-07 Nr3

Herregud vilken dag.
Först åkte vi ner på stan för att köpa lite badbomber, mammabyxor och kläder till sonen. Sen gick vi till en kompis och hälsade på i hennes butik. Behövde höra lite skvaller från hennes blinddate igår med en kille som hette Yngve.
Efter stan åkte vi till jobbet och käkade men det var så mycket folk så jag blev alldeles stressad av att sitta där utan att hjälpa till. Jag såg jättemycket som skulle göras som de inte hann med och så fick jag inte göra det. (jobbförbud från mannen när jag är ledig) Men sen gick läskkylarmaskinen sönder och då kom en arb.kompis till mig eftersom jag är miniboss. Då gick jag in och kollade läget, men kunde inget göra så de fick ringa service.
Sen gick vi ner och handlade på Willys... köttfärs och färg till kakdeg. Åkte sen till Ica Maxi och handlade resten eftersom det är trevligare att handla där.
NU är vi äntligen hemma och jag är helt slut. Melle vill absolut GÖRA ett pussel så jag skickade upp honom på rummet för att rita en teckning vi kan göra ett pussel av så nu är han sysselsatt. Min käre man fryser in köttfärs och plockar i köket.... å bebisen sparkar på datorn som ligger i mitt knä mot magen. Ska nog flytta på den så att den inte irriterar.
Jag tror att vi bakar kakor i morgon istället.
Jag gillar inte bokstaven Å eftersom den inte finns i alla länder.. knasig, jag vet
Men nu har jag sett att man kan stava Måns med o - Mons.
Hur "fel" ser det ut?
Äsch då!!
Nu har sonen ont i ena örat och i halsen. Han har fått alvedon för en timme sen men klagar fortfarande på smärta.
Själv har jag fått en hemsk nackspärr som bara blir värre... går från huvudet ner på ryggen.
Skulle ju ha bakat kakor idag men vi är nog inte upplagda för det någon av oss.
Ååååååh.... va trött jag blir på sjukdomar!!!!!!
Lillkillen gnäller och gråter fortfarande och ändå har han fått en dos till av alvedon. Jag vet ju hur det känns och det gör det ännu värre. Själv var jag ett öronbarn när jag var liten och hade inflammationer var å varannan dag. Som tur är har han bara haft det en gång tidigare så han har nog inte ärvt nåt sånt från mig. Visserligen är jag helt hundra på att mina problem var pga att mamma rökte under grav. Har hörs en studie om öronbarn och kopplingen med rökning under grav. så jag tror ju att det var därför jag hade problem.
Hoppas att han blir bättre i alla fall... ska skicka iväg Micke för att köpa flytande Ipren eftersom det är inflammationsdämpande också, det är inte alvedon.