Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Bara att stå ut med SD och allt. En sak är då säker att detta är min sista graviditet! Tänker aldrig gå igenom detta igen! Usch! Men nu är det ju bara några månader kvar så det går väl stå ut som sagt...

Vicke: Oj det låter inte bra. Min svärmor har Crohns och får dåligt blodvärde ibland (då är det dock inte järnet utan B12 oftast). Nu är hon nere på 90 och måste ta 6 sprutor sa läkaren. Hon är väldigt trött ch yr av det dåliga värdet. Sämsta hon haft är 84.

Hoppas du får i dig järn i rätt mängd snart så du får upp värdet lite!

Mjukis82: Behöver man berätta hur AVUNDSJUK man blir?!!! :- hehe Vill också! Kan man inte få följa med?

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82
    Teen; att du nästan somnade på lektionen kopplar jag ganska starkt till till järnvärde

Hoppas du får upp det!

ät leverpastejsackor och drick apelsinjuice till. Ingen mjölk el liknande i samband med kött eller annat järnintag.

Korv med potatis och spenat är supergott!

Broccoli är också gott ihop med potatis.

Ät mycket kött och köttpålägg på brödet och mycket C-vitamin som hjälper kroppen att ta upp järn.
  • Beckah82

Just ja...

I natt kom första krampattacken i vaden också...mindre roligt. Hade varje natt i slutet med Victor, den här gången var jag mer förberedd, det är ju bara att trycka foten åt rätt håll så släpper det men det är lite otrevligt att vakna upp med kramp.

Har lite träningsvärk i den vaden idag hehe otränad...så man inte ens klarar av en liten kramp.

Fler som börjat få kramp i vaderna?

• Beckah82
    Baby 2007 skrev 2007-03-29 13:00:07 följande:
    Tjena tjejer!Vi hittade en kul sida; om man har lite"dötid".....Logga in på denna länk för att testa omdu har en liten flicka el pojk i magen...En kul grej som man inte ska ta allt förallvarligt på childbirth.org/articles/boyorgirl.htmlVi själva fick resultatet:You have a 47% chance of having a boy. And you have a 52% chance of having a girl.
    You have a 21% chance of having a boy.
    And you have a 78% chance of having a girl.

• Beckah82
    Baby 2007 skrev 2007-03-29 14:02:35 följande:
    Beckah82: Thihi de var väl ett rätt så kul test?Men som jag skrev innan; man ska inte ta de så allvarligt,men kul e de Hur mår du idag förresten? Hoppas bättre...vi blev så oroligaför dig!
    Ja jag mår bättre eftersom jag vet att det inte är farligt så jag slipper oroa mig iallafall. Nu är det bara jobbigt typ irriterande att ha molvärkande sammandragningar heeela tiden.
  • Beckah82
    Giafia skrev 2007-03-29 18:18:24 följande:
    Beckah: Jag fick också fruktansvärd kramp i vaden 3 gånger i natt. Stackars sambon som fick hjälpa att masera då det inte släppte. Hur skall man sträcka benet för att det skall släppa???Har haft tränningsvärk i vaden idag.
    Håll benet rakt och böj foten bakåt, alltså så att tårna pekar mot smalbenet (dvs motsatsen till hur balettdansörer böjer foten).

Då sträcks vadmuskeln ut och blir lång. Krampen innebär ju att den drar ihop sig så det är därför man ska dra ut den.

Men för all del, upp och massera kan han ju göra ändå, du behöver ju inte berätta att det inte hjälper mot krampen
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3