Inlägg från: Sussi75 |Visa alla inlägg
  • Sussi75

The no 1 modetråd! Del 3

Tahira: Tack!
  • Sussi75
    aselna: Jag älskar såna klänningar/tunikor

Igår blev det en blå på GT (dom med sidenband ni vet ) och en röd långärmad oxå på GT. Sen blev det en svart långärmad från H&M. Eftersom jag har en drös tunikor innan så har jag nog fyllt min tunikakvot för i vår
  • Sussi75
    Dinturiel: Svårt val, låter bra båda två Inte mycket till hjälp jag vet...

Poena: Jättesnygg klänning Skulle också kunna tänka mig en sån men den lär väl vara slut på "mitt" H&M....hinner inte åka dit de närmaste dagarna heller....
  • Sussi75
    Dinturiel: Så trist. Var ni på fest eller nåt?

Jag är sååå förkyld idag. Måste skippa träningen.
    Var bara tvungen att få gnälla lite
  • Sussi75
    Dinturiel: Men så tråkigt Och inte riktigt veta varför det blev som det blev. Hoppas ni kan reda ut det. Kram!
  • Sussi75

Då har jag nog tur att jag har en sambon som oxå gillar att shoppa kläder...fast till sig själv då Däremot är barnen hemska att ha med på shoppingrundorna. De gnäller, springer åt mostatt håll, ligger på golvet och krälar eller gallskriker (mest gäller detta 2-åringen då...)
    Vi har börjat med attt vi shoppar i skift nuförtiden

• Sussi75
    Dinturiel: Ååå visst är det irriterande när man hittar nåt fel på det man just köpt

Får se om jag också kanske skall iväg och shoppa lite idag, fast isåfall blir det nog mest till barnen. Själv behöver jag faktiskt inget just nu...men det finns ju så himla mycket snyggt
  • Sussi75
    Dinturiel: Hur har det gått med koftan. Har du hittat nån ny i rätt storlek?
  • Sussi75
    Dinturiel: Var det idag du skulle till Zarabutiken? Hur gick det?

Idag fick jag hem ett kort från H&M med 10% rabatt erbjudande. Var en snygg klänning på bilden, en vit med prickar och kort puffärm. Ser nästan lite virkad ut om man tittar snabbt. Vet ni vilken jag menar? Blev lite sugen på den iaf men på nätet hittar jag den inte...finns den bara i butik då? Jag har ingen möjlighet att åka å shoppa närmaste dagarna så beställa på nätet hade ju suttit fint om man bara hittade den...
  • Sussi75
    Dinturiel: Jag gillar ballerinas med lite fyrkantigare tå och det fanns ett par söta i ljusrosa skinn, men lite för dyrt för mig tyvärr...men fina var dom

• Sussi75
    AnnaKlara: Fanns en hel avdelning för square toe, me like
  • Sussi75
    philmKarin: Jag brukar köpa de mesta av mina stupisar på Vero Moda. Både jeans och vanliga byxor.
  • Sussi75
    Mamma2001: Jag har också börjat tycka det är roligare att shoppa till  mig själv istället för till barnen. Visst är det kul att handla till dom också men just nu är det liiite roligare att handla till sig själv.  Har shoppat loss det senaste oxå...senast idag blev det en grågrön halvlinnekjol på H&M och ett par bronsfärgade skor från Skopunkten i ballerina/loafers modell.
  • Sussi75
    Dinturiel: Jag tycker det är lite så överlag just nu att allt är oversize när det gäller toppar. Jag köper tom XS på vissa plagg för att jag tycker dom blir mer lagon än S som jag har i vanliga fall. Du kanske kan ha ett linne under topen om du nu vill behålla den?

Skall själv beställa lite från H&M nu. Provade en svart kjol i affären i helgen men den var slut i 36 som jag ville ha men på nätet fanns den. Sen passar jag på att beställa det där 2 packet med topar för 49,50, såna går alltid åt
  • Sussi75
    AnnaKlara: Jag är oxå sugen på en Chanel 2.55. Har bara sett på bild så jag vet inte hur den är i verkligheten men den är säkert bra Fast jag är ingen "väskmänniska" så jag kommer gå och leta efter billigare varianter. Har inte hittat nån bra än dock. Vi har inga bra väskaffärer här i Borås tyvärr....
  • Sussi75
    AnnaKlara: Vad kostar 2.55 egentligen? Antagligen för mycket
  • Sussi75

Shoppat lite idag bl a en söt tunika från MQ. Har faktiskt passat på att fota också så det finns bild i galleriet Jag har även lagt in bilder på senaste månadens inköp också. Upptäckte nu att jag inte handlat så mycket i färg utan det mest blivit svart, vitt och grått
    http://www.familjeliv.se/Hem/sussi75/galleri.php?cur_album=Shopping-kl%E4der%2C+skor+m+m

När jag strosade runt bland affärerna idag var jag inne i en affär som jag inte varit i på länge. Hittade jättefina kläder från "By Malene Birger" Har inte sett det märket förut. Tyvärr var det lite dyrt för mig iaf just nu. Fanns en jättesöt rosa top m svarta prickar och puffärm. Om ni kikar på hemsidan så är det den som ligger under Collections/Summer 2007 och bild nr 15. Toppen kostade 1 100 kr.
    http://www.bymalenebirger.com/

Fick även hem paket från Eleven.se. Beställt lite nya hudkrämer så nu skall här luktas gott En med körsbär och en med vanilj och hallon. Det som är bra med dom är att man alltid få lite prover också.  Denna gången fick jag test bl a av hudkräm med marsipandoft ! Jag älskar ju marsipan att äta undrar hur det kan lukta som lotion?

GLAD PÅSK!

• Sussi75
    Da diva: Tack! Har kommit i ett shoppingstim just nu känns det som. Idag skall vi till svärisarna i Ulricehamn. Funderar på om jag kan övertala sambon att åka via Gällstad och Lager 157
  • Sussi75
    Lilou: Jag gillde den längst ner men då tillsammans med ett bar byxor eller ev leggings.
    Den i mitten var helt OK oxå. Den första var för lång för att falla mig i smaken
  • Sussi75
    Dinturiel: De sista skorna var väldigt snygga - har ett par likadana.  Väldigt nöjd med dom faktiskt. Funkar på både till vardag och fest.
    Jag är ju ingen van bowlare men är det inte smidigare att ta de med lägre klack till det?
    Men du kanske är värsta proffset som fixar att slå strike med höga klackar
Svar på tråden The no 1 modetråd! Del 3