• Ylle

Är IKEAs symaskin nåt att ha..?

Såg att IKEA har börjat sälja symaskiner, en billig modell för typ 6-700.

Är det någon som köpt den? Är den ok om man i stort sett bara vill sicksacka och köra lite raksöm på typ gardiner? Eller klarar den kanske mer?

Jag har redan en billig rackelmaskin som jag köpte på Coop i ett svag ögonblick, den är helt värdelös på basfunktionerna. Resårsöm är den däremot en fena på. Idiotiskt.

Jag syr inte tillräckligt mycket för att vilja spendera flera tusenlappar på en bra maskin... IKEAs vore ju great om den funkar någorlunda.

• Svar på tråden Är IKEAs symaskin nåt att ha..?
  • Que Sera Sera

Är IKEAs symaskin nåt att ha..?

Min forsta tanke var att det nog beror pa om du monterar ihop den korrekt.

Annars, ingen aning men kvalite ar ju inte ngt dom ar kanda for precis...

• Olgas

Är också intresserad av hur deras symaskin är. Hoppas det finns någon här som vet.

Är den som syr väldigt lite och 700 hade varit ett bra pris ch lägga på en symaskin som man enbart syr på då och då och mer till lättare saker.

• Olgas

Vill också veta så hjälper till att puffa upp..

• Callistrate

Det låter ju helt suveränt med en symaskin till det priset. Vill också veta om den fungerar! Skulle gärna ha en symaskin hemma...

• Aros

Använder den symaskinen mamma köpte när hon var gravid med min storebror: en husqvarna från 1972. Är därför också i stort behov av en ny och *puffar* tråden. Någon måste väl ha köpt IKEAs?

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • mamma till busungar

Lät ju superbilligt!
    Måste gå på hemsidan och kolla på den....

• 13 år emellan

Neeeeej!
    Den funkar för tunna gardintyger och ett och annat kuddfodral, men det är absolut ingen bruksmaskin!!!
    Köp hellre en beg men bra maskin.
    Har en kompis som köpte en till sin tonårsdotter i julas. Den började osa efter en liten stund! Hon har lämnat tillbaka den och fått en ny, men säger det inte en del om maskinens prestanda?

• mamma till busungar

Hittar den inte på hemsidan....
    Vet någon vad åbäket heter???

Svar på tråden Är IKEAs symaskin nåt att ha..?