• 13 år emellan

Är IKEAs symaskin nåt att ha..?

Neeeeej!
    Den funkar för tunna gardintyger och ett och annat kuddfodral, men det är absolut ingen bruksmaskin!!!
    Köp hellre en beg men bra maskin.
    Har en kompis som köpte en till sin tonårsdotter i julas. Den började osa efter en liten stund! Hon har lämnat tillbaka den och fått en ny, men säger det inte en del om maskinens prestanda?

• 13 år emellan

Tja, ska du bara fålla gardinerna, lägga upp byxorna etc så kan det väl vara värt att försöka. Men att sy ett par byxor från början tar lite tiden och maskinen hinner bli varm.
    Själv är jag en periodare så jag syr just nu allt jag kan för den kommande i magen. Härom dagen blev det ett spjälsängsskydd. DET klarar den maskinen inte av!
    Fast jag rekommenderar dig fortfarande att köpa en bra beg. Man vill väl ändå att de ska hålla några år?

• 13 år emellan

iconic:

Jag köpte min på en mindre symaskin- och tillbehörsaffär i Malmö. Har sett att många har det, även specialbutikerna som bara säljer huskvarna eller tex pfaff. Själv äger jag en Bernina som jag är mycket nöjd med. Hade en ännu äldre maskin som jag lämnade i inbyte så det funkar också...
    Lycka till allihopa!!!

Svar på tråden Är IKEAs symaskin nåt att ha..?