• Anonym (maat)

Jag är matmissbrukare enligt testet

www.faa.se/

gjorde självtestet här och fick mer än 4 poäng, enligt dem hade jag då ett matmissbruk. Men jag har svårt för att tro att många INTE skulle få mindre än 4. Men det kanske beror på hur man tolkar frågorna.

Blev iallafall lite nere nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-24 19:03:44:
    menar alltså, att jag tror de flesta får MER än 4 poäng.

• Svar på tråden Jag är matmissbrukare enligt testet
  • sheeba

Fick också mer än fyra, fast jag vet att jag har svårt att hålla mig i från socker.
    Säger till och med att det är mycket svårare att sluta äta sötsaker än att sluta röka.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Anonym

Själklart får de flesta mer än 4 poäng...*asg*

Det var det dummaste test jag har läst/sett......

ojojojoj......

• Anonym (lördag)

Ja,det måste vara mkt svårt att få under 4.Man kan nog inte gå på allt...

• Anonym (läs allt)

Såhär står det längst ner på sidan om man läser ALLT:

Om du svarat JA på 4 eller fler av frågorna, bör du söka professionell hjälp, för att göra en ordentlig bedömning av din situation och för att få hjälp att lägga om kursen.

För att göra en ordentlig utredning. med andra ord så är man inte missbrukare utan skall göra en bedömning.

• Anonym (maat)

Tror ni inte de tagit dessa frågor för att få mer medlemmar på något vis kanske?

• Anonym (maat)

anonym (läs allt) visserligen ,men tycker det hela känns överdrivet.

• Maijlo

Det är ju lite knasigt att göra testet när man är gravid. Klart jag tänker på vad jag ska äta och när. Jag måste ju planera eftersom jag nästan hela tiden är hungrig. Jag skulle nog ha gjort ett annat test innan jag diagnostiserade mig själv. Å andra sidan, ifall att man har letat upp en sån sajt så måste man ju känna på sig att något är fel med ens matintag...

• Anonym

Jag är oxå matmissbrukare enligt testet... Tror nog att det är rätt missvisande, speciellt eftersom flera av frågorna börjar med "har du någon gång..." Menar de förra veckan eller för 10 år sedan??? Räknade nyss ut mitt BMI som ligger på 19,6 så jag tror de skulle tycka att jag vore knäpp om jag skulle söka proffessionell hjälp för mitt "matmissbruk"

Svar på tråden Jag är matmissbrukare enligt testet