• Anonym (maat)

Jag är matmissbrukare enligt testet

www.faa.se/

gjorde självtestet här och fick mer än 4 poäng, enligt dem hade jag då ett matmissbruk. Men jag har svårt för att tro att många INTE skulle få mindre än 4. Men det kanske beror på hur man tolkar frågorna.

Blev iallafall lite nere nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-24 19:03:44:
    menar alltså, att jag tror de flesta får MER än 4 poäng.

• Svar på tråden Jag är matmissbrukare enligt testet
  • Julmust

FAA grundades 1987 i West Palm Beach, Florida. Vår grundare är
    en underbar kvinna som heter Judith C. Vi är väldigt tacksamma till Judith som startade vår "familj".

Låter detta inte rätt mycket som en sekt?

• Anonym (hmm?)

Du behöver nog inte klassa dig som matmissbrukare, tror inte att någon kan få under 4 utan att ljuga. Det är inget konstigt att bli sugen på nåt gott ibland (det är nog var-varannan dag för det flesta). Och att äta utan att vara hungrig är inget konstigt, ibland äter man ju bara för att det är GOTT!

Det var det löjligaste test jag sett! Vilka konstiga frågor.
    "gömmer du ett förråd med bröd?"
    "blir du irriterad när nån ditt bröd?" *ASG* !

Så NEJ, du är INTE matmissbrukare!

• AmiliaK

Det går väl inte att få färre än 4 ja svar?! Ja, då är jag väl matmissbrukare då.

• Anonym (:-))

He he fick betydligt mer än 4....

• Coccolina

jag fick bara 2 ja.... kanske jag är konstig eftersom ni andra verkar tycka det är omöjligt....

• Puck76

fick 13ja. så jag är kanske matmissbrukare då... men det är ju gott!

• Anders80

4/26??? Det är lite väl skarpa gänser kanske, sen verkar det vara lite sekt varning över dem också helt klart... Du behöver nog inte oroa dig för detta testet. Det finns säkerligen bättre och mer trovärdiga test för att se om man är en matmissbrukare.

• Anonym (maat)

Tack för era svar har blivit lite bättre till mods nu.

• C Elegans

Notera att detta test finns på en website som tillhör Anonyma Matmissbrukare, en organisation som är kopplad till Anonyma alkoholister. Liksom AA, så har även Anonyma Matmissbrukare en starkt religiös sektartad prägel som bland annat syftar till att frälsa medlemmarna. Testet är definitivt överinklusivt, dvs konstruerat för att omfatta så många personer som möjligt. Det följer inte alls kliniska kriterier för missbruk.

Kort sagt, propagandatrams som ni inte skall bry er om. Är ni oroade över att vara matmissbrukare, kolla då hellre missbrukskriterierna för alkohol och droger i diagnosmanualen DSM-IV och försök att översätta dem till mat.

• Maijlo

Ja, hur ser det ut i era förråd? Blir du inte lite sur när n å g o n (hustomten??) äter upp ditt förråd?

Svar på tråden Jag är matmissbrukare enligt testet