Inlägg från: sunzhine |Visa alla inlägg
  • sunzhine

-----> västervikstråden 5 <-----

frogleg

varsågod. Skönt att kunna glädja någon .
    Kan ju bli en riktigt trevlig sommar

Usch, sitter här med huvudvärk och en hals som är helt hes och ond och så kliar det som tusa i halsen. Jag totalt vägrar bli sjuk nu, har inte tid, det är helg och b-uppsatsen ska börjas skrivas på... kanske skulle proppa i sig en vitlök :)

• sunzhine

Lena- låter ju helt jätteskoj ju! Hoppas verkligen att du får en kul weekend.
    Vi ska ta en liten tripp till Vímmerby vi idag, inte alls lika kul o spännande som Stockholm, men en skön liten utflyt. Vi ska ju upp till sthlm. hela v. 15 och det ska bli himla skoj. Träffa hela min familjen o barnens nya tvillingkusiner, åka kryssning, shoppa o gå på museéum längtar så!

Nä nu e det väl bäst o ta en dusch innan man o barn ska trängas därnere
    Ha en riktig skön helg alla!

• sunzhine

vi ska va hemma i påsk, bjudna på middag o sen kommer min pappa ner. På måndag drar vi upp till Stockholm över påsklovet, ska bli så skönt med lite ledigt!

• sunzhine

Ja visst e hon söt CID´s lilla tjeja...

Jag Sitter just nu uppe i Sthlm. hos mina föräldrar, barnen sover o gubbarna ser på sport o mammsen e barnvakt hos syster så var hamnar man då? jo på FL . Lite halvtrött efter dagens shoppping i storstan.
    Imorgon ska vi åka på kryssning, jag sambon o barnen. Det ska bli så mysigt och skönt o komma ifrån.

Hur har ni det hemma i Västervik då?

• sunzhine

Usch va otäckt med huggormar! Gillar dem inte alls, själv mötter jag av två gigantiska humlor när jag kom in i tvättstugan i dag, nu e våren verkligen här!

Hemma efter en hel vecka uppe i sthlm. Så skönt o komma hem, borta bra men hemma bäst! Vi har haft en toppen vecka, skönt med semester! Va på kryssning o det va super mysigt, Jezzie va så duktig hela resan, lyssnade på allt man sa... I dag har vi varit på tivolit här i stan med, vann 2 kg choklad...inte va jag behöver Men skoj...

Imorgon ska jag ta friska tag med b uppsatsen så biblioteksbesök är inbokat!

• sunzhine

Jag har ingen erfarenhet av södra stan. Men instämmer med Marie att Ängslyckan e klart böst Tyvär verkar vi inte få in lillasyster där men vi får väl hålla tummarna.

Idag har jag varit ute på en lång, skön promenad i vårvädret på vissa ställen var det riktigt skönt. Hann oxå med att ¨å ner på stan o köpa lite sommarkläder till tjejerna, konstigt att man alltid hittar så mycket kläder till barnen hmm...

• sunzhine

Grattis Jullan

Min stora tjeja börjar skolan till hösten så det hade kvittat om de va garanterade plats på samma dagis...

Välkommen Cammie

• sunzhine

majalaja- grattis till Axel, stackarn, måste vara helt slut efter helgens festligheter.

I sommar ska jag oxå vara helt LEDIG, borde väl kanske jobba, men samtidigt känner jag att jag förtjänat drygt tre månader ledigt eftersom jag bara varit ledig ett par veckor sen Emma föddes...

Tråkväder ute, blir ju heldeppig... Ska leta lite boende till Göteborg inför sommaren nu så man blir lite gldare.

• sunzhine

hej
    Hur hade ni det på träffen idag?
    Kunde inte komma men hoppas ni hade trevligt.

• sunzhine

Mmm låter gott med grillat, här har vi avnjutit en lasagne tillagad av mig o dottern.. Sambon var inte hemma så det blev ingen grillning här, jag är inte allt för duktig på det

• sunzhine

Ankan- Stackarn, men skönt att han e pigg i allafall. Visserligen är det rätt mysigt när de är liiite avslagna o kan sitta still o mysa. Hoppas han kryar på sig snart.

• sunzhine

Marie- Stackarn! Det e hemskt vad elaka barn kan vara! I grund och botten handlar det säkert om avundsjuka. Jättesvårt dilemma du hamnat i antingen måste man ju prata med fröken, eller pojkarnas föräldrar, för sånt beteende är ju INTE acceptabelt och det måst de få veta! Som sagt jättejobbigt för dej, hoppas det löser sig. Blir så upprörd när jag hör hur sånt... En stor kram till dej!!!

• sunzhine

Det verkar verkligen vara babyboom i stan, ser ju stora magar o barnvagnar överallt, eller så är det bara för man själv e bebismamma som man tänker lite sektra på det?

Odine-såg dej igår, det såg tungt ut och du verkade ha det rätt jobbigt, hoppas bebis kommer snart så du slipper ha ont o va osmidig....
    Men som sagt du o shooting har ju något underbart att våänta er så klart ni står ut.

Marie- bra att du pratade ut med fröken o med pojken!!! måste kännas skönt.
    Oh va kul o köpa babykläder, ska oxå ner på stan o handla lite kläder, Jezzie behöver lite byxor, hon e ju så lång nu! Skulle va skönt o hitta nåt till sig själv med, men vet hur det slutar, kommer hem med kläder till sambo o barn men inge till mig

Ha en riktigt trevlig helg.

• sunzhine

Så var det snart dägs för en ny vecka igen.
    har just avnjutit en god middag - wookad kyckling, mumma!

Imorgon är det dags för tenta, inte alls förberedd eller motiverad, men men bara göra sitt bästa o hoppsa slippa göra om den i sommar. 4 veckor kvar till långt härligt sommarlov, ska bli så underbart!!!

Hur har allas helg varit?

• sunzhine

morn morn!

Fy vilket trist väder att vakna till idag! Vart tog solen och värmen vägen???

Idag blir det i allafall en sväng på stan med familjen o sen bara myyysa! Vi firar ettårig förlovningsdag idag så en tårta ska jag & Jezzie baka när hon vaknat så vi har något smarrigt att mummsa på framför TV:n ikväll...

Hoppas alla får en riktigt bra dag.

• sunzhine

Mäh! Såg nu att mitt lååånga meddelande va borta, så retligt!!!

Har haft en tråkdag idag, va hos tandläkarn o fick det glada beskedet att jag måste ta bort en visdomstand o laga någe hål i juni så man kommer bli ett antal tusen fattigare, pengar man kunde haft roligare för!

Har även hunnit med bvc besök, 10 månaders kontroll som gick bra.

Nu ligger barnen i säng o jag borde plugga lite nu, 1½ vecka kvar tills B-uppsatsen ska va klar, ska bli så himla skönt o få den avklarad!

Hoppas alla haft en bra dag... Grattis Jullan till tanden...

• sunzhine

Majalaja- tack för omtanken, jag är övertygad om att vi kommer bli klara i tid, det kommer bara kräva en hel del jobb. Du kommer nog se oss endel på uteplatsen o studera flitigt !

Endag- grattis till bebben i magen, tror säkert att din bm är bra, jag har mött många därnere o de är väldigt kompetenta!

Nä dags o ta tjuren i hornen o skriva uppsats

Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----