Inlägg från: tobbenr1 |Visa alla inlägg
  • tobbenr1

Blivande pappor

vi har efter lång väntan till slut lyckats pricka rätt...

om våra beräkningar stämmer borde vi få vårt första i november nån gång. Jag fattar precis vad ni menar med att man får lite kalla fötter först i 5 min, innan man inser att man nog faktiskt kommer att klara av det ansvar man får, men visst... det är skitspännande och inte så lite skrämmande på samma gång... :)

• tobbenr1
    Knasen74 skrev 2007-04-10 20:13:01 följande:
    Japp, ska äntligen (försökt länge) förhoppningsvis få första barnet i mitten av november. Min fru bokade in ett första(extra) UL idag och vi är i v.9 så vi är mest nervösa över att det ska gå fel. Tydligen ska det vara säkrare efter v.12 så tiden dit masar sig sakta.Vi hade ett missfall för många år sedan och det har inte tagit sig sedan dess.Så mycket att tänka på. Barnvagn, spjälsäng, bilstol, försäkringar, dagis...argh
    Samma erfarenheter här, har haft flera missfall i 7:e veckan det senaste 1½ året, tog mer än ett halvår innan det tog sig efter det senaste... har varit ett rent h****** att vänta och att se sin fru så förtvivlad över att det skiter sig månad efter månad.

Men nu är vi på G! var på UL i tisdags, har bild på den hemma... syns inte mycket men det syns att det är något iaf
  • tobbenr1
    Maralek skrev 2007-04-23 13:54:36 följande:
    Även jag ska bli farsa i november. Det är första barnet och lite pirrigt är det. Främst är man väl nervös att ngt ska gå åt skogen. Ingen mer än jag som tycker att tiden går sakta...?
    Jo, tiden verkligen KRYPER fram ibland... jag har hört av flera killkompisar att det är värst fram till v. 16-18 när man får göra det UL, och det börjar synas på allvar. Det går tydligen fortare när det syns och blir mer påtagligt. Just nu känns det mest som man är i någonform av absurdt ingenmansland. Men men det blir väl bättre snart får man hoppas...
Svar på tråden Blivande pappor