Inlägg från: Stonefunk |Visa alla inlägg
  • Stonefunk

Blivande pappor

Hej på er!

Har läst en hel del på siten och äntligen hittade jag en tråd där jag kände att jag hör hemma. Jag och tjejen har planerad nedkomst den 1:e november, första gången och allt.

Får man lov att fråga var ni andra bor nånstans, det hade ju varit kul med nån mer i GBG-trakten. (Maralek, jag räknar iskallt med att du inte håller till på västkusten med tanke på din avatar )

• Stonefunk

Defense End:
    Det låter väldigt likt mitt scenario! Även mina små krigare är knappt simkunniga och har fel på kompassen och vi lyckades med första försöket på IVF. Grattis förresten!

När det gäller oroligheten så brukar de väl säga att det är de första 12 veckorna som är mest kritiska, men efter vad jag/vi har hört så finns det inte mycket man själv kan göra för att "framtvinga" komplikationer - blir det fel så blir det och det är inte mycket man kan göra åt det. (Om man inte räknar alkoholkonsumtion och annat fördärvligt leverne ) Om man får missfall så fanns det en anledning, det var något som inte stod helt rätt till med embryot och då är det nog lika bra att naturen får ha sin gång. Därmed inte sagt att det är roligare för det!

Eftersom ni har gjort IVF så borde ni väl få komma på ett ultraljud vid IVFkliniken innan ni blir "överlämnade" till den normala mödravården? Vi gjorde ett ultraljud i v7 och det lugnade nerverna lite att se och få höra att allt såg ut som det skulle.

Jag säger som 2xRedAss: ta det lugnt och bry dig inte om larmrapporterna. Försök leva så normalt som möjligt i början så kommer det säkerligen att gå som en dans!!

Svar på tråden Blivande pappor