• RebelRose

Hur många har en helt vit katt?

vi har en helt vit katt,han är inte albino och mig veterligen ingen raskatt(fast sambon tycker han påminner om en siames)
    Nu har jag fått höra att det är ganska ovanligt,så nu måste jag ju höra med er,fler som har en helvit katt?

Bild på underverket finns i galleriet i "mina älsklingar".

• Svar på tråden Hur många har en helt vit katt?
  • Titti17

Vi har också en helvit katt, inte albino.
    Hans mamma var renrasig maine-coon och tabbyfärgad, hon lyckades träffa en helvit han katt och så blev de en "olycka" med 5 helvita kattungar varav pegsus var en av dom.

• lindac77

Vi har en helvit katt som heter Maja. Hennes mamma var också helvit.

Vår Maine coon Hedda födde två helvita kattungar i november. Där var det pappa Frosty som var helt vit.

Har också bilder på katterna i mitt galleri.

• Anónimo

vi hade en helt vit katt, han var inte albino.

Ska lägga in en bild på han.

• Malo

Vi hade en helvit katt som hette Murre. Han var varken albino eller döv som en del säger att vita katter ofta är.

• Hexx

Vi har en som inte heller är albino. Han heter Gibson och skulle ha blivit en rödmaskad siames, men han sket i det. Han är en kritvit överviktig huskatt i stället!

• sandiberu

En bekant hade en helvit katt som var döv, men den dog av okänd anledning när den var 3 år ungefär... Jag och min sambo däremot har nog tvillingen till din röda katt :)

• lindac77
    Malo skrev 2007-02-25 23:42:13 följande:
    Vi hade en helvit katt som hette Murre. Han var varken albino eller döv som en del säger att vita katter ofta är.
    De flesta vita katter är inte albino, men däremot finns det ganska många vita katter som är döva. Risken ökar om katten dessutom är blåögd eller oddeyed. När det gäller raskatter måste vita katter ha hörselintyg för att kunna användas i avel.
  • Kreativ

javisst har vi en helvit katt! Inte albino, inte döv och inte ras Bondkatt!! JAG är övertygad om att det "måste" finnas en ras bakåt i släkten, men maken är övertygad om att hon är bondkatt rakt igenom Hon har förresten gröna ögon.

Ser jättesött ut när hon är i snö... man ser typ bara tv gröna ögon och 2 "rosa" öron

Melvin, 8½ månader.
  • KickStart

Japp vi hade en helvit (genetiskt blå) Norsk Skogkatt.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
Svar på tråden Hur många har en helt vit katt?