Inlägg från: NattravN |Visa alla inlägg
  • NattravN

Varning för comhem 2

Nu har det hänt igen och igen och igen och igen... Allting bara strular. mmm dagens I-landsproblem, kan tyckas, men ärligt talat så har jag hamnat i stor knipa pga dem flera ggr.
    Min sambo pluggar hemifrån och måste sköta sin skola och har vissa inlämningsuppgifter som strulat pga comhem, internet fungerar inte ca 4-7 ggr /månad... Sedan fick jag ett inkassokrav på en hyra jag betalt... Visst sker sådana misstag även den bäste och jag har alltid betalat hyran i tid. Jag behövde bara ringa ett samtal för att ordna det hela, men då låg telefonen nere ett par dagar. Ringer jag inte inom 8 dagar så skickas den till kronofogden, helt i onödan. Då och då fungerade internet så jag mailade inkasso och hyresvärden istället, då min mobil var kass, men inget svar!
    Är så jävla förbannad på ComHem. Vad fan betalar man för!?

Detta skrev jag i en gammal tråd
    ( www.familjeliv.se/Forum-5-88/m11929773.html )

Vi har haft Comhem nu sedan 1 Juni... Jag känner att jag bara MÅSTE varna andra för att bli kunder hos dem.
    Vi har BARA haft problem med dem sedan början.
    Idag rann droppen över bägaren när vi beställde en PPV-film (Pay per view-film)och 10 minuter saknades i början och i slutet på filmen... Jätteroligt? Knappast!

När vi precis blivit kunder så kom det inte igång så vi var i över en vecka i vår nya bostad utan internet och telefoni, och eftersom vi var så fattiga pga flytten hade vi inte pengar på mobilerna heller så vi kunde ringa och klaga, utan försökte maila den icke-existerande kundtjänsten med de få pengar vi hade på ett internetcafé. INGET hände, så en kompis fick ringa från sin telefon och fixa allt åt oss. Fick då rabatt ifs, men ändå.

Problemen var inte slut där... Tvärtom var vi lovade att vårt gamla nummer smärtfritt skulle transporteras över från Telia till Comhem, men det tog över en månad, nästan två!
    Då hade vi missat massvis med viktiga samtal (tex. ett par arbetstillfällen gick förlorade), och ingen hänvisning gavs på det gamla numret, utan det bara tutade som om vi inte svarade!

Nu är vi bundna i ett år. Sen byter jag!

• Svar på tråden Varning för comhem 2
  • NattravN

Erkänn att ni har combo large? Vi kom fram till att de allra flesta som har small har haft massa problem, men de som har large inte har det i samma utsträckning.

• NattravN

Felicia6:
    ja, jag har klagat och får väl nån hundring i kompensation, men det tar inte bort pricken jag kanske får i mitt register för att min hyra går till kronofogden, eller ger inte min sambo tillbaka tiden till proven han missat och får sämre betyg pga comhem...

Glittrax:
    Jag ser det snarare som: Tjaa, det finns ju alltid nnån som är nöjd också...kanske?

• NattravN

Felicia6:
    Ehhh...NEJ, det finns inget annat sätt för min sambo att göra proven: de skall göras varje fredag punkt slut!! Man kan inte göra dem varken före eller efter!

Jag har betalt räkningen, men du har inte läst det jag skrev, tydligen?? Att jag behövde ringa inkasso för att det strulade och de svarade inte på mail, och jag kunde inte besöka dem. Visst kunde jag lånat någon okänd persons telefon i närheten, eller köpt ett telefonkort och stått i en kiosk, men nu lägger jag det ansvaret på ComHem. Har faktiskt legat i feber och vill inte behöva springa runt halva stan för en telefon när jag betalar för en!

• NattravN

NINACRT:
    Haha tjaa, man KAN inte betala in med fel OCR!
    Men det ÄR Comhems fel att vi inte kan lösa problemet med ett samtal!

Och...nej man ska inte behöva styra upp sitt liv efter ifall telefon eller internet skulle saknas ena dagen osv. Det ska fungera när man betalar för det! Punkt!

• NattravN

mjukisvicki:
    Har aldrig haft nåt som gått till inkasso innan så jag har ingen aning om hur det fungerar...Men på mitt inkassokravspapper står att jag måste kontakta dem inom 8 dagar (Varav alla har gått snart) och så har de påfört en massa avgifter ovanpå hyran. Suck!

• NattravN

Nej jag hoppas att alla inser det innan den skickas till kronofogden!! Har mailat massvis, eftersom vi har turen att internet funkar iaf! Telefonen är heelt död!

• NattravN

Jag har mailat min hyresvärd, då telefonen inte fungerar... och de svarar inte. Men det lät lugnande! Har jag så lång tid på mig LÄR ju telefonen fungera NÅGON av dagarna!
    Tack! Nu e jag lite gladare iaf!

• NattravN

Jag är sjuk o mobilen har kasst batteri. Kan ju smsa nån att de får ringa åt mig!! Om det nu går o göra så.

• NattravN

Gisse the one:
    Haha ja, men du. Det handlar inte om mina ursäkter i grund och botten utan om att JAG BETALAT FÖR EN TJÄNST SOM INTE FUNGERAR. (Om du nu inte äger förmågan att kunna läsa mellan raderna)

Sedan att det strular till mitt liv att inte kunna använda den tjänsten är ju bara irriterande! Hade inte du blivit irriterad?

• NattravN

Ärligt talat---är det verkligen INGEN som förstår poängen?

Jo visst finns det tusen andra (omständigare) vägar att gå!

Nu handlar inte denna tråd om att jag vill ha tips på vad jag kan göra istället för att använda min icke-fungerande hemtelefon som jag brukar kunna göra!! Utan det handlar om att jag köpt Comhems tjänster som upprepade gånger inte fungerat som dom ska...
    Lika förbannat så ska dom ha samma summa pengar för det MÅNAD EFTER MÅNAD!
    Det är ju inte FÖR mycket begärt att någonting man köper ska fungera som det ska?

• NattravN

För att det ÄR comhems fel att det inte kan lösas på ett enkelt I-landsvis längre! Dvs. med ett enda samtal!

• NattravN

Gratulerar! Ni har Large förstår jag? I Small-paketet ingår regelrätta avbrott som standard?!

• NattravN

Gisse:
    Vad kul att du kunnat göra det... Nu hade jag betalt min hyra och allt fungerade tills ett inkassokrav kom!

• NattravN

Hehe ja ja, jag menade inte att det VERKLIGEN ingår som standard i small!

• NattravN

Haha är du rolig eller... Kan du inte läsa? Var du här och såg att jag inte betalade min hyra? Ska jag skicka ett kvitto till dig eller? Haha
    Varför påstår du dig kunna ha så bra insyn i mitt liv att du vet hur/om jag sköter mina inbetalningar!
    Varför skulle jag sitta o hitta på sånt???

• NattravN

Jag har aldrig fått e-kvittens och har alltid skött min hyra via swedbank, om du menar kvittot på swedbanks sida, så JA, den har jag, men vad tjänar den till när jag inte kan nå hyresvärden?
    btw så var föregående inlägg inte en ursäkt-det var en fråga!

• NattravN

Ah , ok , visst. Såg nu på din sida att du bara är här för att irritera folk... Hihi
    Ska inte ödsla mer tid på dig! Puss!

• NattravN

Nu har det med hyres"skulden" ordnat sig iaf! Fick ett brev från inkasso att ärendet lagts ner. Min hyresvärd hade nog fått mitt mail ändå-bara GLÖMT att svara! Suck! Har haft sån hjärtklappning över det här.

Svar på tråden Varning för comhem 2