• NattravN

    Varning för comhem 2

    Nu har det hänt igen och igen och igen och igen... Allting bara strular. mmm dagens I-landsproblem, kan tyckas, men ärligt talat så har jag hamnat i stor knipa pga dem flera ggr.
    Min sambo pluggar hemifrån och måste sköta sin skola och har vissa inlämningsuppgifter som strulat pga comhem, internet fungerar inte ca 4-7 ggr /månad... Sedan fick jag ett inkassokrav på en hyra jag betalt... Visst sker sådana misstag även den bäste och jag har alltid betalat hyran i tid. Jag behövde bara ringa ett samtal för att ordna det hela, men då låg telefonen nere ett par dagar. Ringer jag inte inom 8 dagar så skickas den till kronofogden, helt i onödan. Då och då fungerade internet så jag mailade inkasso och hyresvärden istället, då min mobil var kass, men inget svar!
    Är så jävla förbannad på ComHem. Vad fan betalar man för!?

    Detta skrev jag i en gammal tråd
    ( www.familjeliv.se/Forum-5-88/m11929773.html )

    Vi har haft Comhem nu sedan 1 Juni... Jag känner att jag bara MÅSTE varna andra för att bli kunder hos dem.
    Vi har BARA haft problem med dem sedan början.
    Idag rann droppen över bägaren när vi beställde en PPV-film (Pay per view-film)och 10 minuter saknades i början och i slutet på filmen... Jätteroligt? Knappast!

    När vi precis blivit kunder så kom det inte igång så vi var i över en vecka i vår nya bostad utan internet och telefoni, och eftersom vi var så fattiga pga flytten hade vi inte pengar på mobilerna heller så vi kunde ringa och klaga, utan försökte maila den icke-existerande kundtjänsten med de få pengar vi hade på ett internetcafé. INGET hände, så en kompis fick ringa från sin telefon och fixa allt åt oss. Fick då rabatt ifs, men ändå.

    Problemen var inte slut där... Tvärtom var vi lovade att vårt gamla nummer smärtfritt skulle transporteras över från Telia till Comhem, men det tog över en månad, nästan två!
    Då hade vi missat massvis med viktiga samtal (tex. ett par arbetstillfällen gick förlorade), och ingen hänvisning gavs på det gamla numret, utan det bara tutade som om vi inte svarade!

    Nu är vi bundna i ett år. Sen byter jag!

  • Svar på tråden Varning för comhem 2
  • mjukisvicki

    jag har com hem och tycker dom är jätte bra. dom är trevliga i kundtjänst.
    visst hade lite problem i början då kablarna i detta hus är så gammla att dom nästan vittrar sönder men sen dess har jag inte haft nå problem alls.

  • NattravN

    Erkänn att ni har combo large? Vi kom fram till att de allra flesta som har small har haft massa problem, men de som har large inte har det i samma utsträckning.

  • PuhGirl

    jag är oxå nöjd med com hem...visst så kan dom stänga av d ibland för att uppdatera eller nåt...men annars tycker jag det är jättebra, bra kuntjänt och allt..

  • mjukisvicki

    jag hade small från början men tycke bredbandet var för segt så nu har jag mmmm. medium eller large vet inte rikitigt.

  • WimsA

    Jag har med combo, small på bredband, medium på digitaltv samt tele, och här funkar det fint.


    _ComBo_
  • Pockadockan

    jag har också comhem. Dom gånger jag har velat få tag på kundtjänst har det varit omöjligt. jag är också bunden, men ska byta så fort det bara går


    LiamLej + Mamma = sant
  • Felicia6

    Ja, kundtjänst är ju bara gudomliga
    (Min man jobbar på kundtjänst)

    Ts, har du ringt och berättat allt detta för dom så kanske du kan få kompensation?

  • Felicia6
    Tegelina skrev 2007-02-26 15:00:17 följande:
    jag har också comhem. Dom gånger jag har velat få tag på kundtjänst har det varit omöjligt. jag är också bunden, men ska byta så fort det bara går LiamLej + Mamma = sant
    Det är konstigt, för det sitter flera stycken på kundtjänst varje dag o jobbar röven av sig för att hjälpa kunderna
  • mjukisvicki

    jag har aldrig problem att få tag på den. ett tag var allting nere.telefon och internet(någon smarting hade kapat en kabel någonstans) men det gick ändå.

  • Pockadockan
    Felicia6 skrev 2007-02-26 15:00:47 följande:
    Tegelina skrev 2007-02-26 15:00:17 följande: jag har också comhem. Dom gånger jag har velat få tag på kundtjänst har det varit omöjligt. jag är också bunden, men ska byta så fort det bara går LiamLej + Mamma = santDet är konstigt, för det sitter flera stycken på kundtjänst varje dag o jobbar röven av sig för att hjälpa kunderna
    Jag kommer verkligen ALDRIG fram när jag har ringt dit. Den säger bara att det är många som ringer och att man ska återkomma. Jag har aldrig förstått varför man inte blir placerad i kö...
    LiamLej + Mamma = sant
Svar på tråden Varning för comhem 2