• Anonym

Jobba 1 dag/v en månad efter förlossning??

Jag skulle nappa om jag var du.
    Själv har jag jobbat ca 4-8 timmar per vecka sedan min dotter var en månad gammal. Det mesta av jobbet har jag skött hemifrån. Det har kunnat göras lite nätr det passar mig, så jag har passat på när hon sover (och vid något enstaka tillfälle har pappan varit hemma så jag jobbat ostört).

Vi har valt at göra så här mest för dotterns skull. På detta sätt räcker föräldradagarna längre och vi kan vara hemma med henne längre totaltid. Pappan har alltså inte varit hemma så mkt när jag jobbat just av det skälet att jobbet varit för att slippa slösa dagar, han kommer liksom jag att vara hemma på heltid en period sen.

• Anonym

Håller med lisabeth. Akta dig för att ha bestämda arbetstider, bättre att ha exv. hela veckan på sig att göra några arbetsuppgifter när det passar.

Anledningen att det funkat så bra för mig är just den friheten. Oftast har jag kunnat fixa allt jobb när hon sovit, och sen när hon blivit lite äldre, när hon lekt själv nån stund. Däremot har det nån enstaka gång hänt att hon varit grinig eller sjuk eller inet trött eller nåt annats å det varit omöjligt att jobba. Då är det skönt att veta att jag fortfarande haft möjlighet att ägna mig helt åt henne för hon är ju prio ett ändå :)

Dessa gånger har jag sen gjort botr jobbet på kvällen när pappan komit hem. Men det är ju inte så kul att jobba när man väl har ledig tid ihop...så det är skönt att det hänt ytterst sällan.

• Anonym

Anonym (KS) - Man kan ju välja att jobba just för barnets skull oxå. Jag anser att det är bättre för mitt barn att jag passar på att jobba lite när hon sover alt. på kvällen för att kuna vara hemma med henne länge tid.

Vår dotter kommer inte att börja åp dagis förrän hon är 2 år tackvara detta. Och jag anser det vara hennes bästa.

/Författaren av inlägg 3 och 7

Svar på tråden Jobba 1 dag/v en månad efter förlossning??