• Anonym

Dålig andedräkt, hjälp!

På senaste tiden har jag fått jättedålig andedräkt. Det är bland det värsta jag vet när andra har det, så jag mer eller mindre lider nu när jag känner att jag själv har det. Jag borstar tänderna noga (två gånger om dagen), även tungan. Men ändå känner jag smaken/lukten, och den kommer liksom från halsen/magen. Vad tusan kan detta vara? Någon som vet vad det är eller som har haft så själv? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Dålig andedräkt, hjälp!
  • Anonym (jag med,,,)

jag har också märkt detta på mig själv ...
    har fått tipset att äta tabletter med zink tror jag det var.
    Detta ska "ta bort" det som orsakar den dåliga andedräkten ett visst antal timmar...

• Anonym (tjejen)

Prova att använda tungskrapa om du inte redan gör det. Dom finns bla på apoteket å kostar inte många kronor. Zinktabletter hjälper men skrapar man tungan får man bort det som luktar.. Tror det är svavel och zink neutraliserar det.

• Anonym (??)

Nya munssköljet: 12B eller nått heter det, finns på apoteket och just för dålig andedräkt.

• Anonym

Rekommenderar att du köper en eltandborste, köper tandkrämen Rapid White och använder listerine regelbundet. Då kommer du få en fräsch andedräkt.

• BimBim o Knorrans Mamma

SB12 heter det nya munsköljmedlet.
    Smakar skit efter man haft det och hjälper INTE mot dålig andedräkt!!! Själv köpt det till mig o sambon. Mkt för nyfikenhets skull o sen har även vänner provat det men inte fan funkar det. DYRT är det oxå!
    är ca 20 doser i en flaska o den går på 139kr på apoteket!!!

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 35 ♥ ¸.?°´¯)

Dålig andedräkt kan ju komma från magen oxå btw.

listerine är ju bättre iaf! OCH billigare

• Anonym

Listerine är bättre och billigt, väldigt bra och har lång effekt, jag använder det men fy det är väldigt starkt. Känns som en tickande bomb i munnen, som reklamen :)))

• ying yang

Jag tycker SB12 fungerar alldeles utmärkt.

Svar på tråden Dålig andedräkt, hjälp!