• Anonym

Dålig andedräkt, hjälp!

På senaste tiden har jag fått jättedålig andedräkt. Det är bland det värsta jag vet när andra har det, så jag mer eller mindre lider nu när jag känner att jag själv har det. Jag borstar tänderna noga (två gånger om dagen), även tungan. Men ändå känner jag smaken/lukten, och den kommer liksom från halsen/magen. Vad tusan kan detta vara? Någon som vet vad det är eller som har haft så själv? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Dålig andedräkt, hjälp!
  • Anonym (sp)

Nu ska jag lägga mig i lite...Listerine fungerar INTE, det är bara starkt, men lukten sitter kvar. SB12 är mycket mer effektivt på det området...känner stor skillnad när sambon använder dessa, därför kan jag ge ett säkert svar. Att SB12 sedan inte håller i 12 timmar är en annan sak...Testa också Tazink sugtabletter från Apoteket - effektiva som attan!

• Anonym (....)

Du har inte varit mer stessad på sistone? Jag får dålig andedräkt när jag är stressad och får magkatarr.. Vet dock inte hur man "botar" det men det går bra att dölja det med listerin eller dyl. Kram!

• Anonym (h)

Du har inte ngn infektion eller så i ngn tand eller tandkött? Hade det själv och jag hade dålig andedräkt innan jag fixade det.

Annars kan man oxå få det om man är stressad, magen säger ju ifrån då.

• Anonym (perfekt)

SB12 har funkat jättebra för mig och min sambo. Har inte alls kvar den dåliga andedräkten längre.

• Anonym

Glöm inte TANDTRÅD!
    Ett ganska enkelt sätt att se om man har dålig andedräkt, tandtråda och lukta sen på tråden, så vet du hur du luktar mellan tänderna. Sen rekommenderar jag också tungskrapa i kombination med att borsta tungan, mkt bättre än enbart tandborsten!

• Anonym (mandeln)

Jag hade dålig andedräkt förut och det berodde på halsmandlarna , det var någonslags infektion som ständigt återkom.
    Jag tog bort halsmandlarna och sedandess har jag aldrig luktat illa. Jag tror att det var smittsamt åxå.

• Anonym (jag med,,,)

aha, halsmandlarna kan också spela in, har också haft problem med dessa, blir svällda när jag e förkyld, blir "tjock" i halsen lätt även om jag inte e förkyld och får lätt slem i halsen
    ........

• NailPolish

SB12 är helt underbar! Finns på apoteket precis som andra har skrivit och visst kostar den men mycket prisvärt då den hjälper!!

Jag skulle inte rekommendera Listerine. Den gör ont i munnen (känns som att det fräter) och den angriper inte riktigt den d¨liga andedräkten. Förstår att man kan luras av att den är så frätande-starkt fräsch ett tag men den tar inte bort den dåliga lukten på samma sätt som SB12, tyvärr.

Lycka till!

• Anonym

Ehhh... va köper ni för listerine om de kostar bara 39 kr??!! Jag köper för 69 kr..........

• Anonym

men den lilla flaskan kostar väl 39 kr och den stora 69 kr har jag för mig

• Anonym (jobbigt)

Hej!

Jag har provat Tazink, Listerine, SB12, använder dagligen tungsskrapra och tandtråd.... Ändå har jag dålig andedräkt..

Jag läste någonstans att dålig andedräkt inte är ett skäl till att man får operera halsmandlarna, men det är precis där jag tror att det sitter för mig..

Dålig andedräkt har jag förstått absolut inte kommer från magen..

Vem vänder man sig till om man vill försöka få en remiss för att operera bort halsmandlar?

• Anonym (mandeln)

Jag minns inte hur jag gjorde om jag var till vårdcentralen och tjatade el. om jag kontaktade mun, näsa,hals avd på sjukhuset. Det var så många år sedan jag tog bort dom.
    Jag var tvungen att överdriva en hel del minns jag, jag sa inte att det var pga dålig andedräkt utan att jag hade besvär med att dom svällde och gjorde så ont..men jag minns att det krävdes lite tjat..
    Jag var väldigt slemmig o svullen i dom och det återkom hela tiden och luktade urk och allt smakade en aning beskt..
    Nu har jag inte ens lite morgon os ur munnen..Men blev dock lite torrare i munnen när jag tog bort dom, men det var det värt.

• Anonym (mandeln)

Oj förlåt det blev lite luddigt..Jag tog bort dom på sjukhuset, men minns inte om jag fick en remiss fr vårdcentralen..

Svar på tråden Dålig andedräkt, hjälp!