• Urpan

???Sagan om äppelträdet???Hjälp!!!

Jag vill ha hjälp!!!

När jag var liten så hade jag en barnbok som jag älskade (den var så fin). Den handlade om en fattig familj och barnen (två döttrar) hade ett träd på tomten som dom älskade. Den äldsta flickan hade en favorit gren som hon alltid satt på när hon ritade o den yngsta hade en gunga i en annan gren. Sen under en snöstorm så blåste trädet ner.....osv

Jag älskade den sagan så nu skulle jag gärna vilja läsa den för mina barn...men jag kommer inte ihåg vad den heter. Är det nån som känner till den?

• Svar på tråden ???Sagan om äppelträdet???Hjälp!!!
  • snartfaster

får jag något bra svar så skriver jag i träden igen.

• snartfaster

och får du veta vad boken heter så måste du berätta det, jag håller på att grubbla sönder mig

• sunny day

På er beskrivning liknar den "Ellens äppelträd" av Catarina Kruusval men den kom ut förra året.

Är en nyfiken barn-och ungdomslitt.vetare som letar vidare...

• sunny day

Såg inte förrän nu att du snartfaster redan nämnt boken, sorry.

• snartfaster

jaaa, är det inte den? jag tycker att jag känenr igen bilden på framsidan...

Hur kom du på det/hittade den sunny day (litteratur- och informationsvetare som bara måste veta alla sökvägar )

• sunny day

sökte på google med sökorden:
    book "apple tree" storm

gissade att originaleet kunde vara skriven på engelska

• Elinore

oh oh.... det måste vara den..jag känner igen den bilden när dom sitter i trädet.... visst är det den???

• sunny day

Vassego, kunde inte låta bli att leta älskar researcharbete

Svar på tråden ???Sagan om äppelträdet???Hjälp!!!