Inlägg från: förväntan |Visa alla inlägg
  • förväntan

Minnas tjejer II

Hej!!

Har inte varit inne på ett tag har varit så trött. Har haft så mkt på min praktik och börjar känna att all ork och energi börjar försvinna men kraven är ju fortfarande lika höga...

Var och mätte min mage hos bm i tors, 23 cm , så lite under normalkurvan. Så mysigt att lyssna på hjärtljuden också.

Essi hoppas allt går bra idag och att du får veta varför du har så ont.

Knase hoppas din svärmor förstå hur du känner och fy vad jobbigt med din mans jobb. Varför måste han vara kvar så länge på det gamla jobbet? Är det inte upp till arbetgivaren att lära upp någon ny när uppsäjningstiden är över? Skulle ju inte funka om det var tvärt om, alltså om han blev uppsagd, så skulle han ju inte kunna säja att han vill jobba ett halvår till?

Hoppas allt är bra med alla andra och att ni har en skönt helg.
    Kram

• förväntan

Knase, jag förstår verkligen din känsla. Det kanske ändå löser sig och blir bättre när det närmar sig födslen. Klart han inte vill jobba 100tim/v när han har värdens sötaste liten bebis att titta på. Jag har 3 v kvar på praktiken, men det börjar kännas helt hopplöst och jag oroar mig mkt för att det inte går bra eftersom kraven är så höga. Jag tycker själv att jag gör mitt bästa, men känns som jag inte räcker till. Sedan började min handledare prata om att man verkligen behöver en bra bas att stå på efter den första praktiken och speciellt för mig då jag ska vara ledig i ett år. Känns som de sätter extra höga krav på mig därför. Inte alls kul faktiskt. Blir helt gråtig bara jag tänker på det.

• förväntan

Tack för att ni tror på mig, vi får väl se. Jag hade planerat att gå fördigt hela terminen, slutar 1/6, annars får jag sjukskriva mig. Som det känns nu skulle det vara skönt att vara lite ledig innan bebis kommer.

Joffe, det närmar sig verkligen. Klart att det kommer gå jättebra. Vad är det för privat föräldrarutb ni ska gå? Är det via barnmorskegruppen? Håller med dig om att det blir mkt tid från jobbet. Känner främst att det är viktigt för C att gå.

Något som gjort mig lite glad idag är små vårtecken:
    7 grader, snödroppar, krokusar och tulpaner är påväg upp och en liten knopp på våra blåsippor.

Har ni andra känt av mkt sammandragningar? Vad jag vet har jag nog bara haft det 3 gånger.

• förväntan

Essi, underbart att höra att allt är bra nu och att lilleman inte är påväg ut ännu. Har du haft mkt sammandragningar tidigre? 2,1 kg mysigt, han växer och frodas...

SS din stackare. Förstår att det blev jobbigt på resturanten. Hoppas du snart känner dig gladare igen och inte vill slå ihjäl någon längre

• förväntan

Hej Tjejer!!

Har inte hunnit in hit så mkt på senaste så jag ska försöka uppdatera mig lite...

Vad mysigt med en date igår och att ni hade så kul.

Maja jag har också haft lite roliga sexdrömmar på senaste, men inte om Henrik.

Nu ska jag in till Joffe och spana magbild.

Hoppas allt är bra med alla

• förväntan

Jo och Minna vad bra att du inte fick panik i MR. Låte lite läskigt, har aldrig själv varit i en sådan maskin. Jag tror inte heller att SF-mått är helt talande för hur stor bebisen är.

• förväntan

Minna det kanske kan vara så, jag menar med ex pojkvänner. Jag tror nog att det har varit en och annan sådan i mina drömmar... De blir bara så roliga och absurda...

Joffe jättefin mage

• förväntan

Maja , du är för rolig...

Essi, jo det är bra tack för att du frågar. Har varit så stressad och trött av all praktik, men nu har nedräkningne börjat tills förlossnings-praktiken slutar. Har också fått höra att det går bra utav mina handledre, så nu behöver jag inte tänkta på att inte klara detta. Har verkligen varit så jobbigt, tror nästan att jag gått hem och gråtit vara och varannan dag för att det är så höga krav. Har du haft några fler sammandragningar?

Svar på tråden Minnas tjejer II