Inlägg från: förväntan |Visa alla inlägg
  • förväntan

Minnas tjejer II

Måste bara få berätta att vi äntligen har fått våra BB nu som vi beställt. Den är så fin, men det var lite kompliserat först att sätta ihop den. Min söta lilla bror la en grav-bok med en bebis på framsidan i vagnen så att vi skulle kunna träna.

Minna, vad underbart att Aleksi har fått komma hem.

Jag åte en smartig Cornetto tidigare idag, Mums"!!

• förväntan

Enzo lycka till och hoppas att du inte behöver åka hem utan en liten Hannes i din famn.

Essi spännande med slemproppen. Visst är det jobbigt att bygga ihop BB. Fick min i fred och det tog massa tid. Klarade ingenting utan instruktionsboken. Men jag är så nöjd med min. Har du köp vinterdäck? Jag tänkte göra det eftersonm vi har grusväg här hemma.

JJ, vilken koll du har på all. Ha det så bra hos BM.

Joffe din mage har verkligen gott tillbaka.

Telis vilken otrevlig BM du fick träffa. Jag har också mkt sd, speciellt när jag jobbat en hel dag och kommer hem. Men det gör inte ont så jag antar att de är helt ofarliga. Vi kommer att ha en väldigt vältränad livmoder vid förlossningen .

Nu måste jag in och kika på lilla söt- Aleksi.

Öz håller med Pess, föd istället

• förväntan

Telis ja det är helt sant. Kondisen är inte direkt på topp för tillfället.

Minna åhh så mysigt A ligger och sover...

• förväntan

Essi, jag har inte riktigt funderat över det. Ska du klippa av ditt? Fast man kanska blir nojig att tappa vagnen när liten väl kommit så man msåte anvädna den säkerhetslina . Vad är den till för egentligen. Är det någon som använder den tro? Vad bra att J skötte buggandet,. Jag ville överraska C när han kom hem från jobbet.... Tog mig typ 15 min innan jag fattade hur man fälde ut hjulen . Tur att man blir så smart när man är grav.

• förväntan

Essi, tack!! Vad bra att vi inte började klippa föränn vi hört med BB-proffsen . Den är så fin. Min är ochså begie nertill fast med blå sluflett. Har även köpt en organe sommarsufflet som är så fin.

Öz mår du bätre nu?

• förväntan

GRATTIS ENZO, lilla Hannes är så fin och söt. Hoppas allt gick bra. *längtar*

Pess hoppas din förkyldning blir bättre snart, men skönt att du kunnat sova ok inatt.

Labi, ja nu kan du snart sluta knipa och låta honom komma ut snart. 28 grader, varmt och gott men man måste verkligen svullna som en galning i den värmen.

Har också sovit relativt gott inatt. Har börjat få ont i höfterna när jag ligger på sidan och när jag ligger på rygg tycker jag det trycker upp mot lungorna. För att inte prata om halsbränna. Klarade mig också med endast 1 kissepaus i natt. Min navel är nu platt.

• förväntan

Maja det ska bli kul att se om det är en flinits. Visst ser navelen knäpp ut när den blir platt. Måste titta på den ofta och skratta. C upptäckte också att jag har fått en linje på magen, men den är så ljus att jag kan knappt se den. Vad finns det för myter om det? Kul att du fick shoppat lite till bebisen igår. Måste också snart göra det, hinner bara ínte med det just nu.

Jag längtar verkligen så efter att lilla bebisen ska komma. Tänk vad man kommer att längta om 8 v... och om man måste gå 2 v över tiden.

• förväntan

God morgon!!

Idag är det tråkväder i GBG och jag ska skriva en liten "vetenskaplig" artikel idag. Har ingen lust, räcker det itne att man går på praktik.

Essi vad jobbigt att du blivit så förkyld. Hoppas det är en snabb-förkyldning så du snart känner dig bättre.

Instämmer att Serens lilla Teo är så söt. Jättefin bild.

Rossy, du kommer säkert tycka att din bebis är den finaste av de alla, fast alla bebisar är ju faktiskt jättesöta. Jobbigt med en hyperaktiv uterus. Gör dina s-dr ont eller är det bara att den drar ihop sig. Jag får också väldigt mkt s-dr fast de gör inte ont, speciellt efter att jag jobbat. När jag väl sätter mig i bilen för att köra hem, kommer de väldigt ofta. Men våra uterusar kanske är väldigt vältränade till förlossningen så vi kan skjuta ut våra små bebisar .

• förväntan

Kikar in lite mellan uppsats och massa böcker...

JJ, vad rolig du är som sitter i bilen och snattar bredband. Kul syn för de som går förbi bilen när du sitter där med din laptop och surfar järnet.

Essi jag har också hört att de 3G-uppkopplingarna funkar jättebra.

Enzo, väntar med spänning att läsa din förlossnings-berättelse. Jag tror nog inte man kan sätta sig in i hur mysigt och underbart det måste vara att ha en egen alldeles liten bebis hemma förrän man verkligen sitter där. Förstår din overklighetskänsla att man tror att det aldrig ska ske. Ibland när jag vaknar på morgonen kan jag ibland undra om det bara var en dröm att jag är gravid och måste lyfta på täcket för att se om magen fortfarande finns där

Tillbaka till uppsatsen....

Svar på tråden Minnas tjejer II