• Rossy

Minnas tjejer II

Det är här ni är! Undrade just varför ingen skrivit något på gamla tråden sedan i förrgår, fast jag förstod snabbt varför!

Jag har så himla mycket att göra hela tiden så jag hinner inte vara inne här något. Men jag saknar er och tänker på er jättemycket.

Har läst tillbaka lite och skrattat åt era inlägg om kiss- och bajstorkarproblematik. Känner igen mig massor !

Sedan måste jag passa på att gratulera Essi! Något som jag uppenbarligen har missat dom få gånger jag varit inne på sistone.... JÄTTEGRATTIS till husköpet! Gu, vad roligt! Och grattis till att klara teorin också! Snart sitter du ensam bakom ratten och kör tillsammans med lillgubben i barnstolen .

Ska fortsätta att läsa tillbaka lite och se om jag missat andra viktiga väsentligheter!

Såg förresten Pess´ skärgårdshus också! Det ser helt underbart ut där.

Kunvilles kåk på berget var kanske inte riktigt vad jag föreställt mig att hon bor , men hm..det var fint också...

• Rossy

Vet ni, jag orkar/hinner inte läsa tillbaka alla sidor jag missat. Har märkt att ju längre jag läser desto mer glömmer jag bort det jag vill kommentera. Hoppas ingen tar illa upp.

Kun: vad skönt att ditt myom (hette det så?) blivit mindre.

Essi: På förlossningskursen vi var på för två veckor sedan så sa bm där att det är väldigt vanligt att bebisar föds under en flytt eftersom, som hon sa med lite ironi, "alla verkar ju vilja flytta i nionde månaden". Hehe, jag tänkte att det kommer säkert stämma in på dig .

Matti: Hejsan! Vi verkar lyckas vara inne ungefär samtidigt. Vad kul med sängfynd! Grattis.

Hej Minna också ! Det är kul att ses!!

Maja: Tack jag mår bra! Hur mår du själv?
    Eller bra och bra. Jag har drabbats av en massa "små" jobbiba gravidsymtom. Har lätt att somna, men svårt att sova t ex. Någon som känner igen det. Man är skittrött och somnar jättelätt, men vaknar så fort man vill byta läge eller känner en välriktad spark mot urinblåsan, alltså vaknar man typ 5-6 ggr/natt.
    Dessutom är mitt flås inte av denna värld. Ibland, efter att ha gått en liten hundpromenad och sedan en och en halv trappa upp till lägenheten, flämtar jag som en idiot så det brusar i huvudet. Igår fick jag lägga mig i hallen och ta igen mig innan jag kunde ta av mig ytterkläderna. Vilken jäkla syn för sambon! Men annars mår jag som sagt bra .

• Rossy

Jag fortsätter hoppa in och ut här varteftersom jag tycker jag har tid här på jobbet.

Matti: Vilket fint hus. Och bra läge med allmänning som en av de närmaste grannarna (det är ett av mina krav den dagen vi ger oss in i husköp). Det såg ut att vara mycket kakel, men jag håller med maja att det säkert ser annorlunda ut i verkligheten och att det är något man vänjer sig vid.

maja: Vad har du gjort med nacken?

• Rossy

Hm, är man värsta tråddödaren eller?

Nu ska jag iväg så passar på att önska alla en trevlig helg!

• Rossy

Tjenixen!

Här strular fl för mig också. Har försökt komma åt att läsa/skriva ett tag nu, men varannan gång jag uppdaterat så står det ett felmeddelande från fl.
    Värst var det när jag började läsa om Essis värk i helgen och ville läsa vidare hur det gått. Det tog en timme att komma fram till "slutet", jobbigt!
    Essi: Jag glad att det slutade värka och att allt såg bra ut på ul. Smart att åka in och ta det säkra före det osäkra. 2,1 kg älsklingspojke är ju inte helt fel heller att få reda på .

JJ: Vilken tur att du fått reda på vad fk har för uppgifter om din inkomst så du hinner ändra innan bebisen kommer. Man kan ju inte ändra i efterhand och få retroaktiv föräldrarpenning, har jag hört.

Läste också om tråkiga helger hos några av er.
    Pikku som mår dåligt men ändå får ta hela ansvaret för familj, hund och jobb. Hoppas att maken mår bättre idag så att du får mer hjälp och kan lägga dig och vila själv lite grann.

Ss: Vilken skitrestaurang som inte kan tillreda en genomstekt köttbit. Förstår att du blev less och drog. Bra gjort!
    Hoppas du är gladare nu efter frukostsnickers och förhoppningsvis förstående man.

Pess: Trista vänner du har. Serverar dig kött och kommenterar magen på himla dumt sätt. Det är synd att man inte har något syrligt, giftigt universalsvar på sådana kommentarer, typ "och hur såg du själv ut? Alltså helt allvarligt, vad jag minns såg du ut som en elefant i tjugotredje månaden!"
    Jag likt alla andra här är också helt övertygad om att du har en högst normal storlek på både magen och bebisen i den .

Maja: Tråkigt med din nacke. Har du provat TENS? Hos bm kan man ju få låna/hyra en sådan apparat inför förlossningen (värkarbetet). Kunde kanske vara något för din nacka också?.

• Rossy

Usch, vad läskigt Fisk. Men bra att du har fått kommit hem och att det verkar vara okej att flyga till NY. Undrar också vad det var som gjorde att du hade så ont?

Knase: Vilken tur ni hade med tiden. Hade du blivit tvungen att ta semester från jobbet annars? Jobbigt det där med att behöva gå ifrån på arbetstid och ta ledigt. Efter förra årets alla gynbesök och ivf-behandling så har jag inte en endaste liten ynka semesterdag eller komptimme att ta ut. Och nu skulle jag iblan behöva gå hem tidigare eller få sova lite längre. Men då får jag ta ledigt utan lön och det känns ju inte sådär jättelustigt.
    Får i och för sig nya semesterdagar den 1 april, men det är ju hela 28 dagar dit!!

• Rossy

Maja: Vi har två elektroder till "klisterlapparna" på vår TENS. Dom fäster man i samma höjd på varsin sida om ryggraden där man har ont. Klisterlappar går att köpa nya på tex Stadium. Annars kan du prova att tvätta med lite vatten på klistersidan.

• Rossy

Samma här Essi. En Otrivin i handväskan/jackfickan och en Otrivin på nattygsbordet. Skulle inte funka annars. Stackars dig som glömde sprayen igår!

• Rossy

Vi har ju redan gått vår förädrautbildning som min bm höll i. Vi var sex par och en ensamstående tjej. Utbildningen var två torsdagseftermiddagar, tre timmar varje gång.
    Jag håller med att det var lite krystat och tyst första gången. Men andra gången var det mycket bättre/enklare/roligare. Då vågade alla berätta lite om sig själva och dela med sig av oro och erfarenheter. Mycket av det som sas kunde/visste jag (och ni andra här också är jag helt säker på), men för P blev det en massa nyttig information och aha-upplevelser som jag är jätteglad för att han tog till sig. Tex hans roll vid förlossningen, att vara "staket" mot familj, släkt och vänner om jag inte orkar ta emot alla samtal eller besök före och efter förlossning. Plus en massa andra nyttigheter som ffa han inte tänkt på.
    Så, i det stora hela tyckte jag att utbildningen var bra och nyttig. För oss, ska jag tillägga .

• Rossy

Maja: Elektroderna hänger lösa utan klisterlappar från vår TENS-apparaten. Klisterlapparna kommer för sig och har en liten plupp på sig som man fäster elektroderna vid. Alltså kan man köpa nya klisterlappar när de gamla är förbrukade, utan att för den skull vara tvungen att köpa en ny TENS.
    Hm, luddigt beskrivet, förstod du?!

Svar på tråden Minnas tjejer II