• Rossy

Minnas tjejer II

Essi: Addas gedomb budden är ingen höjdare. Puff puff!

• Rossy

Essi: Har du provat att hångla med täppt näsa? Nästan omöjligt.. Man låter och känner sig sååå sexig när man måste hämta andan mellan varje kyss. För att inte förstöra allt brukar jag be P "hold that thought" och puffa lite Otrivin innan vi fortsätter...

• Rossy

Nafrung: Sf-mått är en gåta. Jag hade växt från 25 till 29 cm på två och en halv vecka senast (i tisdags förra veckan, var då i v 28+6). Enligt diagramet gick jag från normalkurvan till ganska mycket över. Antagligen så ligger jag ännu mera över nu. Enligt bm så kunde det skilja pga bebben ligger olika vid de olika mätningarna. Hon sa till och med att måttet kan gå ner eller ligga still till nästa gång. Jag skulle i alla fall inte oroa mig tyckte hon. Det behöver nog inte du heller göra!

• Rossy

Vad händer på torsdag? Jag läste tidigare att ni "snackade" om det, men är något bestämt nu?
    Vilken tid i så fall? För jag vill också vara med!

OCH hörrni, jag är inte heller liten !!

• Rossy

Men oj vad alla varit på förlossningen de senaste dagarna!

Skönt Matti att h*n började röra på sig igen. Vad kul (ändå) att få reda på vikt och trolig födslovikt. Jag känner igen mig, kan jag tillägga. Så fort jag inte kännt av bebisen blir jag också orolig. Än har jag inte (hunnit) ringt förlossningen, men skulle jag behöva vänta på sparkar så länge som du gjorde så skulle jag också göra det!

• Rossy

Och jag har tryckt i mig en stor Plopp till efterrätt idag. Mmm, jättegott *med mat-Tinas dialekt*.

• Rossy

Matti: Vår TENS är köpt på Stadium. Den heter "Cefar easy" och kostade 995 spänn. Det är ffa P som har besvär med ryggen som behöver använda den. Men jag tänker öva med den inför förlossningvärkarna och hoppas att den funkar då. Annars kan man ju som sagt låna/hyra av vissa mvc:n.

• Rossy

Nu kommer jag in och avbryter . Har en, nej två frågor/funderingar:

I helgen var jag på Babyland och tittade på babyskydd. Känns som man borde fixa det snart, eller i alla fall se över vad man vill ha så man kan handla när man är närmre bf. Men vilken djungel det är också (som om det inte räckte med att välja barnvagn). Har ni bestämt eller köpt vad ni ska ha? Hjälp mig gärna med för-nackdelar för de olika modellerna. Jag orkar bara inte kolla upp det också, inte nu i alla fall.
    Dessutom, har ni handlat eller sett ut ett skötväska? Vad blev det? Jag är inne på en väska som heter "Babytraveller någonting" där allt är i ett. Man bara vecklar ut sidorna kring själva skötbädden. Andra förslag?

• Rossy

Essi:Meningen var ju att vi skulle köpa ett babyskydd från Emmaljunga som skulle passa vår vagns chassi. Men när vi skulle beställa det så visste de inte om de skulle hinna få fram det innan sommaren, och då är det ju lite för sent för oss.
    Maxi-Cosi har jag bara hört gått om. Vad gav ni för det, om jag får fråga? Såg att babyskydd ligger någonstans mellan 1000-2000 kr på babyland.

Svar på tråden Minnas tjejer II