• Minna72

Minnas tjejer II

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept! och Minnas tjejer)

I september 2006 plussade jag äntligen efter en lång och snårig väg och sökte då efter andra som också haft svårt att bli med barn, gått igenom våndor, behandlingar och utredningar, men till slut äntligen lyckats.

Vi blev ett gäng som hittade varandra och nu har vi faktiskt hunnit igenom allt från illamående, vecka-12-oro, nupp-tester, de första sparkarna, rutin-ul/3D-ul, växande magar, vagninköp och foglossningar till matbegär och kissnörderi. Och nu närmar sig förlossningarna med stormsteg! Glad

Låt oss fortsätta med våra crazy diskussioner, våra skratt men också vårt peppande och stöttande av varandra när det känns tungt! 

Kärlek är en gjup glädje
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-27 18:56:39:
    Trådens fortsättning: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724.html
  • Svar på tråden Minnas tjejer II
  • Enzo

Hej hej tråden! Glad

Naffe: Japp, tog med datorn när jag rymde Flört

Förväntan: Har också haft massor av sd. Under många veckors tid har de kommit och gått, magen har blivit stenhård men inte gjort ont. Har kommit regelbundet under någon timme och sedan försvunnit. Gaviscon har varit min bästa vän i flera månader också. *kan inte leva utan*

Joffe: Så spännande, det är säkert fv som läckt. Om bebisen är ordentligt fixerad kan det ju läcka lite då och då utan att det för den skull behöver komma så mycket att det blir blött i en binda efter 2 timmar. Kanske har du en bebis mot ditt bröst redan i kväll eller i morgon *spännande* Räcka ut tungan

Ang. sammandragningar så har jag haft det i flera kvällar och dom har gjort ganska ont, så egentligen är det väl förvärkar. Igår började det vid 18.30 och sedan fortsatte det med ökad intensitet fram till 01.00. Lugnade ner sig lite så jag kunde sova, började vid 5.30 igen och höll på fram till 8.30. Sedan lugnade det ner sig igen och nu kommer det bara lite då och då, känns som ganska stark mensvärk som strålar bak i ryggen och ner i ljumskarna. Visst gör det lite ont men jag vill ju ha mer ont!!! (och därmed basta)

♥ Hannes beräknas komma 13/4 ♥
  • förväntan

Fisk, vi planerade också att åka i dec-jan. Tror nästan inte det finns billiga billjetter för 10000kr längre. Verkar som man måste betala runt 12´000 som billigast. Fasen att priserna går upp så fort. Mina föräldrar ska kanske åka med och jag antar att de inte kan vara borta allt för länge. Annars skulle jag gärna åka i 4-6 v. Jag brukar kolla med Neya Zeländska/ australienska vänskapsföreningen och ticket.se brukar kunna ha bra billjetter. Vi känner en hel del Sv/aus -par som alla planerar att åka hem över jul. Hur har ni funderat över medborgarskap? Jag tänkte ringa ambasaden i berlin och höra lite hur det funkar.

Enzo mer värkar till dig och mer vatten för Joffe. Mer bebisar i tråden.

• Essi73

Förväntan jag hoppade över Gavisconet och gick direkt på tunga gardet Losec Mups. En nackdel med dom är att de tar en stund på sig att börja verka, men sen håller 1 tab i minst 1 dygn. Men åh då väntar vi kusiner då, jag väntar Chew och du Bakka

Fisk självklart får du följa med på fika! Inget snack där, naturlich. Ju fler desto roligare, dessutom ser det så roligt ut när det är ett gäng gravida kvinnor! Gott att du får sluta jobba snart med, vara hemma å rå om dig själv och magen!

Enzo vad gör du här bejb? Nääej du ska ju ligga på förlossningen, hallåå-åå. *S* ibland kan jag få för mig att jag/vi i tråden är mer ivriga än dig å Joffe.

• Kusin Knase

*skrattattack åt vattenskidorm*

Goooood mooooorning girls! Kom till jobbet nu, har myst på vattengympan, sista gången, snyft, men jag har en missad gång kvar att ta igen, tar den nog i maj, det är väl ingen brådska... hoppas jag...

Håller tummarna nu för Joffe och Enzo! Tjoho!

Å, blir ju också sugen på Gina, jag som inte skulle köpa mer kläder nu...

maja: Vi hade tänkt bygga en vit tegelmur med cederträ i, som smala ribbor. Huset är vitt tegel och vi tänkte byta ut träet där mot ceder också, så småningom. Nu har vi dock tittat på kommunens hemsida och insett två saker: 1. Vi behövde ansöka om bygglov även för att fälla alla våra träd!!!!!!!!!!! Ooops. 2. Vi lär inte få bygga nån mur, man ska inte "mura in sig", de vill att det ska vara grönt, ingen stadsmiljö eftersom vi får i en by, här ska det vara grönt. SUCK!!!!!!!! Blev så himla ledsen och frustrerad igår när vi kom på det, älskling som hade ritat en skitsnygg och proffsig skiss. Bajs. Nu får vi se vad vi hittar på... Så som det ser ut nu kan det iaf inte vara. Aldrig mer nakenbad och nakensolning?! Buhu, omöjligt.

På insidan av muren/häcken/vad det nu blir kan det inte växa några rosor eller klematis, för det blir skuggigt. Har visserligen varit på specialplantskola för rosor och köpt en specialros för skugga, för ett par år sen tror jag, men den har aldrig blommat (den var skymd av granarna), och klematisen (den hette Dark Prince eller nåt sånt) skulle tåla skugga men nej...

Ojoj, nu måste jag jobba, hinner inte svara på nåt mer nu.

Ha en skön måndag!

• Enzo

Förväntan, Essi och Knase: Tack för tummhållningar och att ni hoppas för min och joffes (hoppas att hon tycker det är ok att jag hoppas att hon också hoppas FundersamFlört) skull.

Och Essi, vet inte vad jag gör här!!!! Vill ju till förlossningen ju, kan du kanske hjälpa mig att skrämma ut hannes eller något?

♥ Hannes beräknas komma 13/4 ♥
  • telistant

Men Fisk, jag åker ju inte upp jag åker ju ner till Sthlm

Argh, vad jag inte är motiverad att arbeta, vill vara hemma och boa ju

Svar på tråden Minnas tjejer II