• Minna72

Minnas tjejer II

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept! och Minnas tjejer)

I september 2006 plussade jag äntligen efter en lång och snårig väg och sökte då efter andra som också haft svårt att bli med barn, gått igenom våndor, behandlingar och utredningar, men till slut äntligen lyckats.

Vi blev ett gäng som hittade varandra och nu har vi faktiskt hunnit igenom allt från illamående, vecka-12-oro, nupp-tester, de första sparkarna, rutin-ul/3D-ul, växande magar, vagninköp och foglossningar till matbegär och kissnörderi. Och nu närmar sig förlossningarna med stormsteg! Glad

Låt oss fortsätta med våra crazy diskussioner, våra skratt men också vårt peppande och stöttande av varandra när det känns tungt! 

Kärlek är en gjup glädje
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-27 18:56:39:
    Trådens fortsättning: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724.html
  • Svar på tråden Minnas tjejer II
  • Meleah
    maja under eken skrev 2007-04-02 15:21:16 följande:
    Mumsar Geisha-glass (sia glass) Mmmmmm, så goood!!! Äntligen har dom fyllt glassfrysen på jobbet (farligt)
    Förvånad geisha-glass? som i geisha-chokladen?? *får hysteriska ticks av geisha-suget som sprider sig i hormon-kroppen*
    Vi väntar vackra Vilya!
  • maja under eken

oj, sorry Meleah, hihi

Den var sju resor godare men släkt m Geisha-godisar var men ingen att den skulle va iaf..

Skicka mannen t affären där dom har Sia-glass! (hoppas jag inte ljuger, kan va Århus kanske..) Lr Triumf, nu vet jag inte alls.. Inte GB iaf..

O shit va jobbigt Pess, hoppas du hade alla skydd som tänkas kan. Så tragiskt f patienten oxå! Fy så hemskt.

D handlar om NÄR vi blir gravida, inte OM!! Och för mig e NÄR HÄR!!!
  • Meleah
    Räcka ut tungan Ja du Maja, jag funderar starkt på att skicka i väg honom. Eller i värsta fall får jag väl åka själv, han lagar ju maten. O, vad gott det vore!
    Vi väntar vackra Vilya!
  • Özlem

Hej alla

Spännande med läckande vatten

Angående de Maja skrev om "vadslagningen". Jag har inte läst de som har hänt. Så jag vet inte vem det är som har tagit illa upp eller vad det exakt gäller.
    Så har jag skrivit ngt som gjort ngn ledsen så ber jag om ursäkt.
    Men antar att hade det gällt mig så hade pernr kontaktat mig.

Jag har ont i magen. Började på jobbet idag. Det har blivit lite lugnare men värker ändå. Jag skyller på att det var jobbigt på jobbet. Vill inte att bebben ska komma nu när jag fylelr år.

När ska ni sthlmsbrudar träffas?

• Kun

Nu är man amningsexpert då
    Nej, ärligt talat så har jag ännu en gång blivit lite besviken!
    Jag är människa med (oftast) positiv inställning till det mesta, tänker..."äh! det löser sig! slappna bara av så kommer allt gå jättebra!"
    Innan denna amningskurs så har jag inte gått och grubblat så mycket på just det här med amning, MEN NU!!!! Jisses! säger jag då bara
    vilket krångel!
    Ännu ett "problem" som nu uppstod i min hjärna som tidigare ej har funnits där!!!
    BM drog först en lång harang om hur besvärligt det kommer att bli med amningen, hur ont vi kommer att få och BLA BLA BLA BLA BLA!!!
    Sen fick vi se en film om amning, en gammalmodig  norsk/svensk film från typ 80-talet, som snarare fick kvinnan att framstå som en mjölkande KOSSAFörvånad än som en ammande lycklig mor!
    Sen så avrådde bm att pumpa ut mjölk! (B.la pga ju mer mjölk som pumpas desto mera mjölk får man, vilket i sig kan skapa problem....+ att barnet till slut då väljer flaska/sked/spruta....)
    Jag som hade tänkt köpa mig en pump och ha hemma, typ om man vill åka bort en kväll och komma bort från bebbe och allt vad amning heter. OCH låta karln få känna delaktighet genom att mata den lille.....
    Tydligen fel tänkt av mig "Nä, dom första 3-4 månaderna är du låst och det är det bara amningen som gäller" Ja, så sa hon.....

Gräset är grönt där man är, bara man kommer ihåg att vattna det
  • förväntan

Kun jag har också sätt den filmen, den är lite för mkt, kan jag väl tycka.... Fast det är sant det där med att om man pumpar ut för att man har för mkt mjök så produceras mer mjölk så man får ännu mer. Men jag tycker att man kanske bör göra lite vad som känns rätt för sig själv och man kanske inte måste vara superglad och sitta på fjället och amma.

• Pess

Har nu laxpuddingen i ugnen....Fatta att jag nästan DOG när jag packade upp packetet med rökt lax...Himmel vad gott det hade varit med en skiva rakt in i munnen *drägel* Men...nu får man nöja sig med det näst bästa...En gratäng med mycket lax, potatis och dill....

Jäkla tjat om min mat förresten

• Kun

Rossy, du skrev... Kun: Jag vill också bli anställd av dig om du tillåter att man sover på arbetstid. Vilka andra förmåner har man, förutom den höga lönen då?!
    Det enda kravet jag har är att man är intresserad av trädgård/växter av alla de slag! Tyvärr är det min svagaste sida val av trädslag/blomsorter, kan mycket men alldeles för lite tycker jag då. Däremot så är jag expert på varför det trädet ej ska stå där eller varför trädet ska stå där!
    Eller som exempel knases mur....jag kan säga av vilken anledning  muren ej bör vara för hög och vad det kan ge för konsekvenser för dom boende.
    Så Rossy...japp du blir anställd om du kan dina träd och självklart får du sova på arbetstiden!!! och lönen....tja den betalar jag i natura
    Skriver lite luddigt kring detta ämne.... som ni vet så vill jag vara lite anonym kring detta. Så har ni frågar/tankar så inboxa mig då.

Gräset är grönt där man är, bara man kommer ihåg att vattna det
  • Pess

Fasen vad jag STÖR mig på att jag inte stavar korrekt i tråden...Jag är en stavningsfanatiker sedan skolåren egentligen....

• Kusin Knase

Kun: Ja, jag har också försökt vara lite luddig de ggr jag har sagt nåt om "Kun-ämnen" här i tråden, så jag hoppas det är okej! Antar dock att du också är lite som mina kommungubbar och föredrar en snygg häck framför en mur!

Svar på tråden Minnas tjejer II