Inlägg från: bylina |Visa alla inlägg
  • bylina

"alternativt" bröllop

Vi ska gifta oss i augusti och vill ha lite förslag på hur man kan lägga upp dagen D när man inte vill gifta sig i kyrkan eller ha fest med 3-rättersmiddag, bordsplacering och honnörsbord.

Vi vill ha en fest där folk kan spänna av, en ceremoni som är mysig och personlig.
    Tankarna går kring buffé, hyfsat fri bordsplacerig, ett bra liveband, inte en massa presenter.... ja, ni fattar säkert. Vi vill inte sitta vid middagsbordet i flera timmar utan dansa, leka och ha riktigt kul!!!!

Någon annan som tänkt som vi och i så fall - hur gjorde ni?

Alternativt, någon som vill varna för något

tack på förhand!

• Svar på tråden "alternativt" bröllop
  • bylina

åh, snabba svar! tack tjejer! mera, mera!!!

Håller med om att buffé är bra för att man får röra sig lite, alla får äta sig mätta, man äter av det man tycker är gott osv.

Det är inte så att det behöver vara ett budgetbröllop om ni förstår vad jag menar. Det gör inget om det kostar lite, inom rimliga gränser naturligtvis.

Bröllopet blir inte förrän i augusti eftersom vi bor i jämtland och snön tinar inte förrän i mitten av sommaren Lite överdrivet kanske, men runt midsommar brukar det vara rätt osäkert väder. sen är det sjukt mycket mygg här så jag tror att vigseln får bli utomhus men festen i någon lokal.

Lorina - jag ska gå in och läsa i din pres.

• bylina

hahaha!!! Vad skönt gjort!

• bylina

Jag funderar också en del kring bordsplaceringen. Vi har nog kommit fram till att göra bord med ca 10 pers vid varje. Sen bestämmer vi vilka som ska sitta vid vilket bord, men att varje gäst väljer själv var vid bordet man sitter.

Svar på tråden "alternativt" bröllop