Inlägg från: Fräknig donna |Visa alla inlägg
  • Fräknig donna

Uppsagd, avgångsvederlag...??*hjälp*

Som det ser ut nu kommer jag att bli uppsagd snart..och behöver desperat er hjälp!

Jag har bara jobbat här i 4 månader, utan provanställning. Nu visar det sig att företaget måste sparka en person.
    Hur är det med avgångsvederlag, hur mycket kan jag kräva?
    Hur gör man med intyg? Alltså jag vill ju ha intyg på att jag INTE sagt upp mig utan blivit uppsagd..

Snälla ge mig råd...

• Svar på tråden Uppsagd, avgångsvederlag...??*hjälp*
  • Fräknig donna

tack...

Men hur är det med avgångsvederlag, någon som begärt det? Vad ska man säga?

• Fräknig donna

Vad är rimligt då, att be om 6 månaders avgångsvederlag? så jag hinner söka ett nytt arbete (med tanke på att jag sagt upp mitt förra jobb pga. denna anställning, suck..)

Jag kommer ju inte att vilja arbeta kvar här efter uppsägningen, eftersom jag känner mig sååå besviken. Hur kan man ha så dålig koll på ett företags ekonomi, att man först anställer två stycken, för att sen 4 månader senare sparka folk...?

• Fräknig donna

Näh, jag vet inte om det blir jag som får gå, men jag känner det på mig och har fått "vibbar" från kollegor..
    Jag bara väntar på att chefen ska kalla in mig snart..usch.

Jag är ju fast anställd, så därför förbereder jag mig på att be om avgångsvederlag..har ju f-n huslån som ska betalas.......

• Fräknig donna

Usch, det låter ju inge vidare...

Jag vet att företaget har förhandlat med facket, för facket har kontaktat mig. Men den informationen gav inte så mycket..nu vill jag bara veta något från chefen..Borde jag gå till honom?

Det är ett stort företag så pengar finns, frågan är om dom är justa eller inte?

• Fräknig donna

Har nu blivit uppsagd...Fick en månadslön extra och blev arbetsbefriad..skönt!

Svar på tråden Uppsagd, avgångsvederlag...??*hjälp*