Inlägg från: Fastidious |Visa alla inlägg
  • Fastidious

Tommie Karim

Tyrell: Han satt i två månader i häkte om jag inte minns fel. De agerade fruktansvärt mot honom,, pressade honom och visade bilder på hans sambos sargade kropp?! Tycker du att det är rätt "förhörsmetoder" på en kille som säger att han sett en annan göra mordet? Har du hört förhören på band? De tog förgivet att han var skyldig och struntade sen i konsevenserna! Bedrövligt agerande av inkompetenta poliser/utredare.

• Fastidious

..kanske var det tom fler månader än två han fick sitta?!

han fick inte gå på sin sambos begravning.. Hur ska de återgälda detta???

• Fastidious

Tyrell: "Hur skall polisen kunna avgöra om en misstänkt ljuger eller pratar sanning?"

Ja inte fan ska de agera som de gjorde iaf! Tror du att de kollade alla vittnen? Kollade de med bussarna som körde förbi Öster den specifika tiden.. Jag tror inte det. Killen som gjorde det hade blodig hoppat på en buss därifrån och ingen skulle ha uppmärksammat det???

• Fastidious

Tyrell:

"Men återigen, hur skall polisen kunna avgöra vad som är sant och vad som är lögn när man förhör en misstänkt som nekar?"

Jag kan inte svara på den frågan. Men tills dess det BEVISATS att han verkligen gjort det så ska han anses oskyldig. Inte skyldig.

Hade de agerat korrekt och öppnat ögonen för möjligheten att det kunnat vara en annan mördare så hade de kanske kunnat förhindra att den andra tjejen blev mördad. Nu var det ju tack vare det sm Karim klarade sig. Han satt nämligen inne när det hände. Då började de se klart igen!

Så ska det inte behöva vara i Sverige idag.

Dags att byta ut några gamla rävar i poliskåren kanske och ta in lite annat folk som kan tänka längre än till det självklart uppenbara.

Svar på tråden Tommie Karim