Molnet:
Tack så mycket! I vårt fall är det inte min sambo det är fel på, utan mig. Och vi har det svart på vitt. Hans spermieprov var lysande, så t.o.m. fertilitetsläkaren mer eller mindre berömde honom. Mindre kul för mig att sitta där och få bekräftat att det var som jag trodde - mig det var fel på. Min sambo brukar stoltsera om sina simmare då och då, men mest mellan oss två givetvis. Jag missunnar honom inte det, självklart ska han vara glad över att han är så viril, men det tär ju inte mindre på mig för det. Jag tror mest att han inte vill prata om det för om man inte pratar om det, så finns ju inte problemet och då kan ju alla vara glada och må bra. Eller? Nej... Sen vill han väl vara stark för min skull också, men jag behöver inte det, utan nån som kan stötta mig genom att prata om det och finnas där, och det har jag sagt till honom. Men det är ändå svårt, för han gör det inte gärna. Men men, alla handskas vi med det på olika sätt, klart att det är jobbigast för den som felet ligger hos. I vårt fall är det ju jag som får proppa i mig hormoner som får mig ur balans och som gör att jag mår jättedåligt i perioder. Det är min kropp som påverkas, även om det är svårt för honom att bara se på och inte kunna göra nåt.
Vad mycket meningslöst babbel det blev nu, men jag behövde väl skriva av mig lite...