• Skrutteruttan

Kort pojknamn på L....

Hej Skrattande

Skulle vilja ha lite tips på pojknamn på L, gärna lite "ovanligt" och gärna kort.

Vi har ett antal barn sedan tidigare, två vardera och två gemensamma.
    Mannens barn heter Ludvig och Lovisa.
    Mina heter William och Tilde.
    Våra gemensamma heter Leon och Li.

Mannen vill inte bryta trenden med namn på L Flört så nu behöver vi förslag. Flicknamn har vi, men det är värre med pojknamn. Linus och Lukas går bort på en gång för det har vi flera vänner som har söner som heter....Leif och Lennart är inte heller att alternativ...

Tack på förhand!

• Svar på tråden Kort pojknamn på L....
  • Vombell

Har en kompis vars son heter Lewiw och när de hade kommit hem från BB och man ringde så sa de på telefonsvararen "Hej du har kommit hem till X och X oxh Lewis, och JA det ÄR ett pojknamn! Tala in ett meddelande efter pipet". Tror nog att många frågat Förväxlart det med flicknamnet Louise.

Levi är rätt fint.

• tvåan i april

Leo och Lias var fina namn från listan....

• Skrutteruttan
    socute skrev 2007-03-02 11:43:23 följande:
    Leon,Luke, Loke,Luka,Loo,Ludde,Linde,Lennie,Le vi,Lundy(uttalas amerikanskt elr inte)Lyall(uttalas amerikanskt)
    Leon och Ludde har vi redan så det känns lite kört Flört. Lennie, nej associerar till herr Norman.....Loke känns hårt, Luka är väl ett flicknamn, eller? Loo var lite roligt, Levi börjar jag vänja mig vid.....
  • Skrutteruttan
    zazla skrev 2007-03-02 11:46:07 följande:
    Loe tyckte min mamma vi skulle ta om vi får en pojke. Men jag vet inte... Men det är ju kort, ovanligt och börjar på L
    Loe tycker jag om, funderar på det....
  • Skrutteruttan
    Maijlo skrev 2007-03-02 11:51:05 följande:
    Tack, den listan var komplett Skrattande
  • Ia80

Liam och Léon tycker jag e fina pojknamn på L...

Svar på tråden Kort pojknamn på L....