• Jola

Flygrädd usch för resan till barnet

Hej

Jag har tyvärr inget råd att ge dig men jag vill bara tala om att du är inte ensam som känner så om det är till någon tröstFundersam

Jag är livrädd inför den kommande flygresan men försöker förtränga det. Jag hoppas och tror att allt kommer gå bra. Vi var till Italien i december och flygresan dit och hem var hemsk. Det värsta när man kommit fram är ju att man ska hem också.
    Nu har vi förhoppningsvis mycket annat att tänka på när vi flyger och är fyllda med lyckorus så det ska nog gå bra. *Försöker intala mig själv*

• Jola

Jag tycker också det är otäckt att åka bil, särskilt när man tänker på att det är större chans att dö i en bilolycka än i en flyg olycka vilket jag brukar tänka på när jag skall flyga och jag kan säga att den tanken hjälper inte mot min flygrädsla. Jag är inte rädd att åka bil när jag själv kör för som sagt då har jag själv kontrollen. Det jag tycker är otäckt är att man vet aldrig vem man möter. Om jag möter en förare som tappar kontroll över bilen så kan jag inte göra någonting.

Min rädsla och mitt kontrollbehov har blivit mycket värre sedan jag själv fick barn (har en dotter på snart sex år). Innan var jag inte alls så här men då hade jag bara mig själv att tänka på.

Svar på tråden Flygrädd usch för resan till barnet