Inlägg från: Minna07 |Visa alla inlägg
  • Minna07

Flygrädd usch för resan till barnet

Vildrosen: Vad är det som skrämmer dig med själva flygresan? Höjd? Krasch?

Vet inte om detta kan lugna dig. Men det är många gånger säkrare att flyga än att åka buss. På 36 000 flygstarter förekommer endast 6 komplikationer, ej nödvändigtvis krasch förstås(!). Min morbror är pilot och har flugit i nästan 30 år nu. Under alla hans tusentals flygningar har de inte stött på EN enda komplikation.

Om man är väldigt flygrädd (så rädd att man inte kan fungera normalt) kan man alltid ta lugnande innan start och sova sig egenom flygresan (dock ej ett alternativ på hemresan med barn kan jag tänka mig).

Så länge man flyger med flybolag som tex SAS osv som man vet är reko flygbolag så ska man absolut inte oroa sig! Dessa flyplan underhålls mkt bra och personal är alltid på topp.

Tänk också på att piloter ofta är väldigt skickliga och noggranna personer, så det är inte vilken busschaufför som helst du åker med... detta är PROFFS!

Är själv inte flygrädd så jag kan inte förstå din rädsla helt ut. Dock är jag extremt höjdrädd och kan knappt gå upp på en stege utan att få panikångest. Dock är det ju inte samma sak med plygplan eftersom människan förlorar begreppet om höjden vid bara ca 100 meters höjd.

Det kommer att gå jättebra ska du se! Försök att slå om tankarna till vistelsen i alndet och mötet med barnet så fort du börjar tänka på resan, det kan kanske hjälpa.

Svar på tråden Flygrädd usch för resan till barnet