• maadicken

hur ofta bajsar era nyfödda??

jag har en liten kille som har bajs i blöjan så gott som varje gång jag byter den.
    oftast är det bara lite lite, som en liten fis kanske.

innan jag åkte hem så sa dom till mig att jag inte skulle vara orolig om han inte bajsade varje dag, men ska jag kanske bli orolig när han bajsar såhär ofta istället??

jag är inte alls den oroliga typen, men jag börjar ju fundera....

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel är här~~ * 070222*
  • Svar på tråden hur ofta bajsar era nyfödda??
  • Tonx

Min dotter bajsade typ 6 gånger per dag när hon var liten.

Nova 051008 Bebis BF 071021
  • Cassiss

Vår lille 6 veckors bajsar flera ggr om dagen, som du skrev i bland bara en liten fis. Men alltid 2 ggr om dagen i alla fall.

• YinYang

Ett antal gånger per dygn skulle jag tro. Jag tycker han bajsar ofta! Sprakar i byxan lite nu och då.

• sicksack

När min son var liten så bajsade han högst en gång i veckan därför blev vi väldigt förvånade när vi fick dottern som bajsade hela tiden. I början (de första tre månaderna) så bajsade hon minst tio gånger om dagen. Nu kanske det är 3-4 gånger...Frågade på BVC och det är tydligen normalt.

• slovenly

min 3-veckors bajsar heeela tiden! har aldrig bytt en blöja med bara kiss! men så äter han ju som en häst oxå... Räcka ut tungan

kär i min bebis....
  • Hoppe tossan

Har fö rmig att på våran föräldrakurs så sa de att bebisen kunde kanske bajsa bara en gång i veckan! Men nu förstår jag att det likagärna kan vara fler gånger per dag. Får väl se vad jag får för en knodd då. En varjedagsbajsare eller sällanbajsare. blev i alla fall förvånad när BM sa att det kunde vara att bebisen bajsade så sällan!

• Flikkan84

så fort min son åt dom första veckorna så kom bajset som ett brev på posten... nu så bajar han bara på morgonen (å så några småpluttar som knappt syns under dag/kväll, inget på natten...)

• Hoppe tossan

Förresten, hur ska man veta när man ska byta blöja? Ska man gå och känna efter hela tiden eller ska man byta med jämna mellanrum? Och hur mycket kiss ska det vara innan man byter, bebisar kissar väl nästan hela tiden men man kan ju inte byta hela tiden? Och på natten kan man ju inte stiga upp och känna efter titt som tätt liksom...

• Rosalia

Min son bajsar bara var 7.e, 8.e dag och jag lider med honom! Han har så ont i magen den stackaren... Han har så mycket gaser de sista dagarna och är så ledsen. Usch det gör ont i hjärtat.

• Tonx
    Rosalia skrev 2007-03-03 21:41:03 följande:
    Min son bajsar bara var 7.e, 8.e dag och jag lider med honom! Han har så ont i magen den stackaren... Han har så mycket gaser de sista dagarna och är så ledsen. Usch det gör ont i hjärtat.
    Har han svårt att få ut bajset?
    Nova 051008 Bebis BF 071021
Svar på tråden hur ofta bajsar era nyfödda??