• Schweizernöt

Vad säger du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad säger du?
  • hAppyOrchid

Är inte mandarin lite större än clementin?Har för mig att det var en korsning mellan apelsin och en clementin.Satsumas är väl märket i sig,eller finns det en annan sorts släkte som också är clementin fast heter satsumas?*en som undrar*

• Kurre räkmacka

Mandarin och clementin e inte samma så jag säger båda :)

• Cilota

Annat: säger vad de heter.

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Linda1976

Det beror ju på vad jag menar.... Mandarin eller clementin, småcitrus har jag aldrig sagt faktiskt.

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Norrbottens Skogsrå

Jag har sagt mandarin hela mitt liv till nån på nåt "våga fråga" aktigt för något tag sen frågade om skillnaden och jag blev upplyst om att mandariner har vi inte importerat till sverige de senaste 30 åren! (i färskt format alltså till fruktdiskar) Vilket innebär att jag faktiskt ALDRIG ätit en mandarin trots att jag gått hela mitt liv och trott det....

• Linda1976
    Norrbottens Skogsrå skrev 2007-03-04 12:53:28 följande:
    Jag har sagt mandarin hela mitt liv till nån på nåt "våga fråga" aktigt för något tag sen frågade om skillnaden och jag blev upplyst om att mandariner har vi inte importerat till sverige de senaste 30 åren! (i färskt format alltså till fruktdiskar) Vilket innebär att jag faktiskt ALDRIG ätit en mandarin trots att jag gått hela mitt liv och trott det....
    Haha - det såg jag också!! Men minns inte var!! Det är väl bara på burk som vi har mandariner.
    A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
Svar på tråden Vad säger du?