Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Välja hund, test?

Jag vet inget test. Men till att börja med; vad ska ni ha hunden till...?

Be true to yourself and you will never fall...
  • Carisma95
    Mjölk skrev 2007-03-04 19:44:19 följande:
    Sällskapshund. Måste vara barnvänlig och ty sig till flera människor. Fast det kanske handlar mest om hur man uppfostrar hunden då eller?
    Det finns ju hundar som är mer lämpade, men självklart spelar uppfostran stor roll också!

Stämmer för övrigt in på min berner sennen också. Lite skillnad på hund och hund (jämför med tax)
  • Carisma95
    Mjölk skrev 2007-03-10 18:14:45 följande:
    Tack för alla test! Har funderat lite på Jack Russel Terrier, vad tror ni om den rasen?
    En sån vill min sambo ha. Men jag tycker de verkar så "bjäbbiga". Men det är väl säkert individuellt som alla andra raser... Förutfattade meningar, jag vet...
  • Carisma95
    Mjölk skrev 2007-03-10 18:22:19 följande:
    Carisma95: Ja, jag tror "bjäbbigheten" beror på hur man uppfostrar dem. De verkar så söta o så pigga o glada!
    Ja, absolut.
    Ska jag ha en liten, aktiv hund så är det absolut ett alterntiv.
    Men vi har en Berner sennen idag, känns som ett stort steg i val..

Sen är jag kär i rasen "Basset hound", men en sån vill sambon absolut INTE ha. Vi kanske måste skaffa varsin för att vara nöjda.. Ha ha
  • Carisma95

Var på en fest i Lund en gång. En kille hade med sig en Bullterrier.
    Jag var lite skeptiskt, (dum som man är så köper man ju mycket av det man läser, tyvärr), men den hunden var ju helcool ! Ju mer tid jag tillbringade med hunden på festen, dessto go´are var den ju.

Man kunde peka på den och säga "Pang! du är död" så slängde han sig på sidan och låg blickstilla. Ha ha

Svar på tråden Välja hund, test?