• mammelie

Varför hälsade inte exets nya på mig??

Va hem till mitt ex idag, barnen är där, jag skulle lämna lite nya galonkläder jag köpt som barnen skulle ha på sig till dagis imon. Jag ringde när jag va på väg (ett par min innan jag va framme) och då sa han att hans nya (sen 7-8 mån) va där. Hon o jag har träffats för flera år sen då vi umgicks i samma krets, men har aldrig varit kompisar. Jag tänkte att det kan ju va bra om hon är där nu så vi får hälsa på varandra, iaf bara säga "hej". Men döm om min förvåning när jag möter henne på gårdsplanen..Jag försökte få ögonkontakt med henne för att säga "hej", men hon bara kollade bort... När jag kom in i huset frågade jag mitt ex om jag skärmt bort henne o om hon åkte nu. "Ja" sa han då... Är det inte konstigt?? Varför åkte hon just när jag kom? Varför kunde hon inte ens säga "hej"?

Vill tillägga att jag är 28, mitt ex är 30 och hon är 21...om det nu har nåt med saken att göra.

• Svar på tråden Varför hälsade inte exets nya på mig??
  • TinyToon

Jag hade lite svårt att träffa min sambos ex i början... vet egentligen inte varför nu när jag tänker efter, jag tror att det kan vara för att jag kände mig ivägen,och rädd för att bli synad.

Hon ville gärna bjuda oss på mat hemma hos henne för att träffa mig,se vem jag var. Det kanske var dumt men jag gick inte med på det,skulle känna mig som 5:e hjulet,mamma,pappa,barn och så jag.. vem var jag!?

Jag tror att hon inte var redo att träffa dig just då.
    (kanske kunde ha gått tidigare för att slippa pinsamheter)
    visst är det dumt att inte säga hej när ni båda har träffat varandra tidigare men hon kanske var nervös och rädd för vad du ska tycker om henne. (inte för att hon gjorde det bättre när hon undvek dig men..)

Vad hade hänt om du hade hälsat på henne även fast att du inte fick ögonkontakt?
    Hade hon sprungit förbi ändå?

Jag vet inte,jag kanske svammlar :)

Men man är lite nervös i början och tom kanske lite svartsjuk :)

• Elvirasmamma

Ja, kanske är man lite ung och oerfaren när man är 21? Jag känner inte till henne, men det har säkert sina orsaker. Är hon blyg kanske..

• minapärlor

Huserar hon i samma hus som dina barna är väl ett -Hej det minsta hon kunde kosta på sig. Omoget uppträdande skulle jag vilja säga.
    Antagligen kanske hon känner sig hotad av dig eller också är hon bara barnsligt svartsjuk.

• mammelie
    TinyToon: Så här i efterhand tänker jag ju att jag skulle sagt hej även om hon inte kollade mig i ögonen, men jag blev helt stäld av att möta henne där o sen se att hon undvek att titta på mig. Kommer ju bli värre nästa gång vi möts tycker jag, nu när hon "satt ribban" på nåt sett...

Elvirasmamma: Jag tror att om man är 21, inte har några barn, varken själv eller syskon/kompisbarn och dessutom inte vill ha några barn på mååånga år så är man inte mogen att gå in i ett förhållande där det finns barn. Hon är väldigt inställd på vad hon vill göra med sitt liv o där är mina barn inte inräknade... Kan ju inte bli rätt tycker jag... Jag va inte särskillt mogen när jag va 21... Är rädd för att hon inte är det och att det går ut över hennes och min, och hennes och barnens relation.

Minapärlor: Dom bor inte tillsammans, utan hon är bara där ibland. Oftast träffas dom hemma hos henne när pappan inte har barnen, men nu har vi börjat med varannan vecka och då har väl dom lite svårt att träffas den veckan barnen är hos sin far. Kommer ju hända fler gånger att jag behöver förbi där av en eller annan anledning..
  • TinyToon

Det är bara att se det som om det vore första gången du träffade henne.
    Visst var det dumt att undvika när hon vet vem du är och du vet vem hon är men ge henne en ny chans att ta det från början. Glöm att hon unvek.

Antagligen tycker hon att det känns ännu svårare nu när hon gjorde en sån grej,och antagligen tänkt på det mer än en gång.
    Du har ju liksom redan din plats i "familjen" hon känner sig kanske som 5:e hjulet när hela "familjen" är samlad och vill inte vara i vägen.

Att hon är 21 år spelar nog in ganska mycket. Hade ni varit i samma ålder som henne så kanske det hade varit lite lättare.(för henne.)

Men som sagt jag kan bara säga vad jag tror och hur jag har kännt det :)

• Therese33

Jag kan förstå det, jag pratar knappt med min mans ex fastän vi varit tillsammans i 5 år, det enda dom har gemensamt är min styvdotter så jag tycker alls inte det är konstigt.
    Det är inte alla som vill ha en "kompis" relation med gamla ex...

• Valkyriia

jag hälsar inte på min sambos ex. Finns ingen anledning till det. Skulle väl vara om jag så tvungen måste. Jag kan bara inte med det. Bara för att hon o min sambo har barn i hop så betyder inte det att hon automatiskt måste vara min kompis/vän whatever..
    Hon e barnets bio.mamma och min sambos ex. Inget mer för mig.

• mammelie

Intressant med olika åsikter.

Men jag vill verkligen inte vara kompis med henne, men för att inte barnen ska känna av någon konstig stämmning om vi träffas hos mitt ex så tycker iaf jag att vi ska säga hej... Men det kanske vi inte måste...?¿

• Therese33

Tycker absolut att du inte skall haka upp dig på detta, så småningom kommer ni säkert hälsa på varandra, men jag tror inte barnen bryr sig faktiskt, det har inte min styvdotter gjort iallafall, jag skojade med henne en gång om att bli kompis med hennes mamma och hon sa aldrig i livet...

• TinyToon

Ett hej skadar väl ingen... ni måste ju inte bli bästa kompisar för att ni hälsar på varandra.. eller?
    Jag och min sambos ex hälsar självklart på varandra när barnet hämtas och lämnas,det är ju inte så att jag flyr fältet :)
    Vi har även varandras nummer ifall det skulle hända något,man vet ju aldrig!

Men om ni fortsätter att undvika varandra så kommer nog barnen börja undra..

Har du något emot den nya? (förutom att hon unvdvek dig den där gången)

Om du undviker henne så är du ju inte mycket bättre själv(inget illa menat),och du reagerade ju ganska starkt på att hon undvek dig gjorde du inte?

Hoppas att det löser sig!

Svar på tråden Varför hälsade inte exets nya på mig??