SannaStina skrev 2007-03-05 00:10:41 följande:
veronicaermanbriks - självklart har jag inte inställningen att min son SKALL mobbas men måste självklart vara medveten om hur barns värld är - vad för förälder är man annars?! Och jag är superstolt över min son. Dåligt självförtroende kommer jag inte ge honom bara genom att kolla om man kan förebygga utstående öron (och ev göra det om det funkat) och mer hönsig än någon annan tror jag mig knappast vara. Jag själv skulle inte ha några problem tejpa mina öron om de var utstående och det funka med några veckors tejpande. Även om det i en lycklig värld inte mobbas för saker som utstående öron så är det inte så IRL - tyvärr. Läs bara de inlägg från andra som har/har haft utstående öron och som fått lida mycket eller litet pga av dem + ovanstående artikel jag nä
mnt.Nu hittade jag ju själv en artikel om att öronens form är genetisk så det funkar inte med att tejpa - även om några av er påstår annat (Widde, Gumlan och 789) och även att de verkar ha det som rutin i en del andra länder om öronen verkar till att stå ut det minsta lilla...Skall dock också prova fråga BVC-sköterskan och se om jag får samma idiotförklaring som du fick, Bebben05 Mamma till Max 061104
Ja alla gör som de vill. Men med en sån här tråd får man vara beredd på reaktioner. Jag menade absolut inte att vara otrevlig jag blir bara så chockad att man övhtaget tänker så.
Jag tror ändå att er lillkille kommer växa i sina öron.
Men men. Lycka till