• SannaStina

Tejpa öronen på en spädis - funkar det?

Min son är 4 månader och har rätt så mycket utstående öron.
    Är det någon som testat att tejpa öronen och fått dem att vara mindre utstående - eller det är en gammal skröna att det funkar? Eller det kanske är försent för hans öron var mycket mjukare första månaden men har nu mer och mer "hårdnat".

Någon som vet?

Mamma till Max 061104
  • Svar på tråden Tejpa öronen på en spädis - funkar det?
  • ToZa
    Har också hört att dom gör så, tydligen jätte vanligt i asien ...vet dock inte om det funkar men hjälper dig att puffa !!

PUFF =)
  • Tjej 83

va??
    vill du själv ha tejpade öron??
    de blir nog bra sen. låt öronen vara.

• micorazón

vet att man brukar göra det på hundar för att öronen ska få den rätta formen, min hund HATADE det.. tror inte att bebisar är undantag hihi

tror det är bättre att ni går till läkare när han blir äldre om han lider av att ha utåtstående öron så opererar man in dem...

• Jane Roe

Några bekanta till familjen gjorde det, har för mig att det gav resultat men kan inte tänka mig att bebis tycker det är kul ! :S

• mummym

nej men är detta sant! trodde först det var ett skämt!!! finns det folk som tejpar sina barns öron???!!
    sannastina: tejpa inte rådfråga din bvc istället

• humma

Alltså jag är ingen hund men när jag föddes (30 år sedan) så tejpade barnläkaren mina öron och min navel innan jag fick åka hem!
    Han kommenterade att jag hade utstående öron och tejpade in dem, min mamma höjde väl lite på ögonbrynen men tejpad var jag i sex veckor.
    Jag är ingen hund, inte utseendefixerad men mina öron är verkligen platt intill huvudet! Så antar att det funkar, iaf när man är nyfödd.

• SannaStina

Visst är han söt i sina öron NU men det vet man ju hur bra orsak en sådan sak är för mobbing. Kan ju faktiskt ibland vara bra minska på risken för mobbing i dagen shårda skolvärld!

Känner en pappa till en jämngammal tös med min son som själv blev tejpad av sin mamma  och han påstår att hans öron blev mindre utstående och han är glad för det. Han fick dock bli ganska karsk och genomgå ett rejält slagsmål med de som retade honom innan han fick respekt och de inte retade honom för hans öron...

Mamma till Max 061104
  • Matilda86

hhumma: haha är det sant??

TS: Jag tycker inte att din son hade märkvärt utstående öron?

Ester är mitt lilla monster...världens sötaste monster=)
Svar på tråden Tejpa öronen på en spädis - funkar det?