• Dino78

Gillar du The Refreshments?

Sitter och lyssnar på dom nu och eftersom jag nyss betalat in för PLUS ett år till ska jag ju börja utnyttja min möjlighet att göra omröstningar direkt

DIF i själ och hjärta
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du The Refreshments?
  • MARIA99

Nej ingen musik jag lyssnar på. Morsan och hennes polare däremot

• MARIA99

Här brukar de uppträda ibland, har sett dem nångång & jag bor ju i Älvdalen = känd raggar håla *he he* Här finns sånna med gällivarehäng oxå så de lever nog kvar på landet

• Tesan81

jag har 2st veteranbilar, är ofta ute på raggarträffar och lyssnar på rockabilly,psychobilly,teenbeat hillbilly,country,mm, jag har varken gällivarehäng eller raggarfrisyr (plog) men ändå kan man kalla mej för raggare

• Tessisen

Hmm.. Rättvik är också en "raggarhåla" som någon beskrev, inte lyssnar vi på refreshment enbart där inte.. Har inte hört dom där en enda gång..

Och gällivarehäng.. Öööh...Är det inte skatare som har det?

Lämna det bakomflutna före dig
  • Tessisen
    Tesan81 skrev 2007-03-05 14:41:57 följande:
    jag har 2st veteranbilar, är ofta ute på raggarträffar och lyssnar på rockabilly,psychobilly,teenbeat hillbilly,country,mm, jag har varken gällivarehäng eller raggarfrisyr (plog) men ändå kan man kalla mej för raggare
    amen sister!
  • MARIA99

Tycker de finns olika former av raggare.. de med häng , träskor osv.. epa raggare.
    Sedan den mer gamla sorten med gamla bilar osv.

• Tessisen
    MARIA99 skrev 2007-05-05 13:20:55 följande:
    Tycker de finns olika former av raggare.. de med häng , träskor osv.. epa raggare.Sedan den mer gamla sorten med gamla bilar osv.
    Visst gör det, men folk är duktiga på att dra ALLA över en och samma kant. Tyvärr, epa-raggare är något helt annat. Lika med volvoraggare, men dom lyssnar mer på "dunka-dunka" musik. (typ techno m.m.) Jag vägrar bli insatt i en kategori, för jag ser definitivt inte ut som någon med gällivarehäng, snus under läppen, plog m.m. och ändå äger jag en raggarbil, åker med på träffar m.m.
  • Tesan81
    Tessisen skrev 2007-05-05 13:16:51 följande:
    amen sister!
    Tessisen skrev 2007-05-05 13:16:34 följande:
    Hmm.. Rättvik är också en "raggarhåla" som någon beskrev, inte lyssnar vi på refreshment enbart där inte.. Har inte hört dom där en enda gång..Och gällivarehäng.. Öööh...Är det inte skatare som har det?
    men då måste du hört talas om raggar hålan Älvdalen, där bor ju jag 
  • Tessisen
    Tesan81 skrev 2007-05-05 14:06:05 följande:
    men då måste du hört talas om raggar hålan Älvdalen, där bor ju jag 
    Nejmen, ja där ser man!! *skrattar* Dit har jag nog varit en gång har jag för mig.. *hmm* Men vet du, jag var nog för packad för att minnas!
    Låg nog i bagageluckan med brallorna långt nedanför rumpan, en öl i handen som runnit ur, tillrufsad plog, och äcklig gammal snus som gjort mig brun på kinden för att den runnit så mycket.

*tsss*
  • Trynträ

Nej jag gillar inte sån typ av rockmusik. Antagligen därför jag inte gillar vinnarlåten i melodifestivalen.

• Tesan81
    Tessisen skrev 2007-05-05 17:46:09 följande:
    Nejmen, ja där ser man!! *skrattar* Dit har jag nog varit en gång har jag för mig.. *hmm* Men vet du, jag var nog för packad för att minnas!Låg nog i bagageluckan med brallorna långt nedanför rumpan, en öl i handen som runnit ur, tillrufsad plog, och äcklig gammal snus som gjort mig brun på kinden för att den runnit så mycket.*tsss*
    moahahahaha   
  • roflmao

Japp ar i cypern nu och tog med min Refreshments cd hit ,
    o ligger pa stranden o lyssnar pa den. Gott ar det...

• RosiePosie

Nej, inte Refreshments.. Mycket rockabilly och teenbeat dock! :o)

Svar på tråden Gillar du The Refreshments?