• fru Mango

Permanent hårborttagning IPL-Stockholm Cosmetic??

Jag avskyr allt vad hårborttagning, vax, hyvlar och cremer heter så nu ska de bort för alltid. Jag har snöat in mig på IPL tekniken tror att den är bäst. Någon som tycker annorlunda? Vad jag har svårt att förså dock är varför de skiljer så otroligt i pris mellan olika ställen här i sthm, är det verkligen så mycket sämre/bättre?
    Stockholm Cosmetic Clinic erbjuder ett bra pris för ett paket men är det någon som varit där, är de bra? Finns det en anledning till varför de kan erbjuda de priser de har? Finns det något annat ställe som är bättre? (Naturligtvis finns de det men måste jag verkligen spendera maximalt belopp för ett gott resultat?)
    Jag har försökt ta tag i detta sedan innan jul men faller bara djupare och djupare i träsket av permanenta hårbortagnings behandlingar.
    Så snälla skänk lite ljus över detta mörka djup.

• Svar på tråden Permanent hårborttagning IPL-Stockholm Cosmetic??
  • mamsen76

Jag påbörjade en behandling där för ett par år sedan men slutade när han sa att jag behövde väldigt många behandlingar och det hade jag inte råd med just då. Kan tillägga att det var håret på överläppen jag ville ta bort. Jag har fortsatt att bleka det ist och det funkar lika bra.

På sophögen låg en giraff......
  • fru Mango

Till mamsen 76

Men du var på behandling där? Hur va det? Fräscht o fint, bra personal??

• Pokergirl

Jag är superimpad av ipl, har kört ben, armhålor och bikinilinje och det funkar fantastiskt bra!
    VIlken sorts maskin dom arbetar med är väldigt avgörande för hur bra resultat du får, börja med att kolla märket på maskinen så det inte är en gammal sliten omodern apparat dom har. Jag vägleder dig gärna!

• mamsen76
    fru Mango: Det är väl den som ligger vid Hötorget? Kan kanske inte finnas fler med samma namn.....Det var bara en personal, 1 man i typ 45-50-års åldern. Det var liksom en mini-klinik med ett rum och en personal. Trodde att det skulle vara mycket större med tanke på annonserna i tidningen. Men det var fräscht.
    På sophögen låg en giraff......
  • fru Mango

Debehandlingar jag har kollat på är mest armhålor el axill som de så fint heter o bikini. På Stockholm Cosmetic Clinic tar de just nu 500:-/del om man bokar fem behandlingar o sedan ger de rätt till behandling tills området är hårfritt. Men jag har sett behandlingar som springer iväg upp emot 18oo kr / ggr. Är inte riktigt så sugen på att hoppa på de tåget med tanke på att man behöver runt 5 behandlingar för att bli hår fri. Jag fattar de som att det är ljus laser som förstör hårsäckarna.

• fru Mango

pokergirl: Var va du och gjorde dina behandlingar? Vad fick du betala?

• Jontes mamma

Jag har gjort IPL laser behandlingar på Karlstad laserkirurgiska. Första fyra gångerna fick jag betala ett högre pris. Nu ger jag 500 per behandling. Jag har haft problem med generande hårväxt i ansiktet och det ganska mycket. Det mesta är borta nu. Så jag tycker det har funkat utmärkt. Har gjort sex behandlingar hittills.

• Pokergirl
    fru Mango skrev 2007-03-05 13:09:25 följande:
    pokergirl: Var va du och gjorde dina behandlingar? Vad fick du betala?
    Umeå, har inte betalat så mkt eftersom vi byter behandlingar med varandra.
  • Pokergirl

Vet du vilken maskin dom jobbar med?

• fru Mango

De använder Elipse. Bra el dåligt?

• fru Mango

Man kanske ska kolla när den är inköpt också. Har du någon rekomendation när den senast bör vara inköpt för att de ska vara värt att??

• Pokergirl

fru mango: Elipse ska vara en stark och bra maskin.

Svar på tråden Permanent hårborttagning IPL-Stockholm Cosmetic??