Inlägg från: Kajee |Visa alla inlägg
  • Kajee

Täby

Det mesta är trevligt i Täby. Jag är uppväxt där och jobbar där nu.
    Personligen skulle jag iofs aldrig betala så mycket som det behövs för att bo i Ellagård - det är det inte värt. Annars så föreslår jag;

Näsbypark
    Skarpäng
    Ensta
    Ella Park
    Täby Kyrkby
    Lahäll

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Kajee

Jag skulle inte välja:

Ellagård (fastän jag är uppväxt där och trivdes med det)
    Gribbylund
    Erikslund
    Roslags Näsby
    Hägernäs (gamla, inte det nybyggda Hägernäs Strand, det är ok)
    Näsby Gård

• Kajee

Just det
    inte heller:

Näsbydal
    Grindtorp
    Storstugan
    Marknadsvägen

• Kajee
    Lisa 74 skrev 2007-03-06 21:45:02 följande:
    Tack Kajee, känner inte till något område, så man behöver verkligen lite riktlinjer:).

Hoppas att du kommer att trivas i Täby. :)
    Dom ska ju bygga ut och om hela Centrum så att vi får hit fler bostäder, affärer och äventyrsbad mm Ett jätteprojekt så det tar tid, men intressant är det. Särskilt det där med äventyrsbadet.

Bra skolor finns det också - tyvärr är alla förskolor, utom en, privata. Det gillar jag inte... men men...

• Kajee

Essi73 - nä jag är kräsen
    Väljer väl iofs lite också efter vilka människor jag träffat "i min ungdom" från de olika områdena. Men jag tycker inte heller att dom har byggt snyggt i Roslags Näsby. Det var mysigare (men muggigare" förr). Och visst är det dyrt - men man får tänka relativt dyrt med olika Täbyområden och då stämmer det du säger. Det skulle inte sitta fel med en villa i Viggbyholm med strand ner mot Värtan.
    Jag känner många som flyttat ut till Vallentuna och Åkersberga för att det är för dyrt att bo kvar i Täby. Det är tråkigt. i Norrland klagas det på att man inte kan bo kvar pga jobbrist. I Täby kan man inte bo kvar pga att husprisera blir extrema. Det är tråkigt.  Själv bor jag i Vaxholm som också är dyrt, men faktiskt bra mycket trevligare än Täby.

• Kajee

Japp - Vaxholm är såååååå mysigt.
    Det är så roligt för det står i bostadsannonser från Vaxholm att det är sjöutsikt - men det har ju ungefär 89% här. Själv har jag och ungarna ca 2 minuter att gå till en liten undangömd sandstrand (hemlig för "turister"   )

Något annat ni skulle kunna fundera på är Enebyberg i Danderyd. Både östra och västra. Det ligger på gränsen till Täby och är inte så dyrt (relativt) och är mysigt. (Mina föräldrar bor där nu för tiden.)

• Kajee

Har du missat utbyggnaden! Oj då *s* Vänta du bara... Själv stör jag mig lite på att jag aldrig ser nån jag känner i Täby C. Lite överdrivet kanske, men förr träffade man så många - det har blivit så mycket större nu... Jo Å-berga ligger långt ut - tycker att det känns mer off än Vaxholm faktiskt. Dessutom är skolpolitiken uslel i Å-berga av allt jag har hört. Jag gick i ytterby 4-6:an så jag kände gamla Roslags Näsby ganska väl. Jag har också hört att hyrorna är horribla där. Jag minns när dom ville ta bort Roslagsbanan och bygga ut tunnelbana till Täby. Dom rev min klasskompis hus för att det låg ivägen för Tunnelbaneuppgången. *s* Det blev inget av det där. Men det kanske var en ursäkt att få vräka familjen som var ganska "stökig".

• Kajee
    Essi73 skrev 2007-03-06 22:25:00 följande:
    Arninge går fortfarande fetbort bejb! jag får... iiuh jag får ååångest bara vid tanken.

ta ta *S* Jag handlar alltid mat i Arninge på väg hem. Kommer ihåg att syrran pryade på B & W därute - det var heläckligt påstod hon. Men det var på 80-talet.
    I Roslags Näsby kunde man köpa 5-öreskolor i tobaksaffären så länge som det fanns femöringar kvar.

Du behöver ju inte googla - här ger jag dig ju allt på ett fat i tidigare tråd. Räcka ut tungan Flört

• Kajee

Norra Länken heter den, my dear

Just det!! Det var blått! Träffade en karl utanför Biblioteket (inte i gången) som frågade var Täby Centrum låg en gång! *s*

Kyrkbyn var ett sånt där ställe som det var svårt att komma hem ifrån när man varit på fest.

Just : Jag minns högstadietävlingarna vi brukade ha på Tibblevallen!

Svar på tråden Täby