Täby
Jag är intresserad av trevliga områden i Täby önskar tips! Vill gärna veta var man inte ska kolla efter boende också...Tack!
Jag är intresserad av trevliga områden i Täby önskar tips! Vill gärna veta var man inte ska kolla efter boende också...Tack!
Det mesta är trevligt i Täby. Jag är uppväxt där och jobbar där nu.
Personligen skulle jag iofs aldrig betala så mycket som det behövs för att bo i Ellagård - det är det inte värt. Annars så föreslår jag;
Näsbypark
Skarpäng
Ensta
Ella Park
Täby Kyrkby
Lahäll
Jag skulle inte välja:
Ellagård (fastän jag är uppväxt där och trivdes med det)
Gribbylund
Erikslund
Roslags Näsby
Hägernäs (gamla, inte det nybyggda Hägernäs Strand, det är ok)
Näsby Gård
Just det
inte heller:
Näsbydal
Grindtorp
Storstugan
Marknadsvägen
Tack Kajee, känner inte till något område, så man behöver verkligen lite riktlinjer:).
Jag håller med kajee!
Hoppas att du kommer att trivas i Täby. :)
Dom ska ju bygga ut och om hela Centrum så att vi får hit fler bostäder, affärer och äventyrsbad mm Ett jätteprojekt så det tar tid, men intressant är det. Särskilt det där med äventyrsbadet.
Bra skolor finns det också - tyvärr är alla förskolor, utom en, privata. Det gillar jag inte... men men...
Ja, jag hoppas att vi kommer att hitta något där så småningom:)!
Kajee *s* det var inte många områden du lämnade kvar där!
Vi har nyss köpt hus där ute, jag kan säga att priserna är horribla vart du än väljer. Kanske att de ligger lite lägre på parhus ute i Gribbylund men resten.. pfiuu horribelt
Näsbypark
Skarpäng
Ensta
Ella Park
Täby Kyrkby
Lahäll
Priserna är mest horribla i N-Park och bäst i T Kyrkby.
Tillägger att Viggbyholm ÄR såå himla mysigt - villaområdena, håller dock med Kajee om lght:sområdena kanske inte är så tilltalande.
Essi73 - nä jag är kräsen
Väljer väl iofs lite också efter vilka människor jag träffat "i min ungdom" från de olika områdena. Men jag tycker inte heller att dom har byggt snyggt i Roslags Näsby. Det var mysigare (men muggigare" förr). Och visst är det dyrt - men man får tänka relativt dyrt med olika Täbyområden och då stämmer det du säger. Det skulle inte sitta fel med en villa i Viggbyholm med strand ner mot Värtan.
Jag känner många som flyttat ut till Vallentuna och Åkersberga för att det är för dyrt att bo kvar i Täby. Det är tråkigt. i Norrland klagas det på att man inte kan bo kvar pga jobbrist. I Täby kan man inte bo kvar pga att husprisera blir extrema. Det är tråkigt. Själv bor jag i Vaxholm som också är dyrt, men faktiskt bra mycket trevligare än Täby.
Vaxholm är ju verkligen mysigt *lyckost* !
Tyvärr är det många områden vi måste sålla då vi behöver närmare till Arlanda, Bromma flygplats och stan och då är Täby en av platserna jag hört bra om...