Inlägg från: Essi73 |Visa alla inlägg
  • Essi73

Täby

Kajee *s* det var inte många områden du lämnade kvar där!
    Vi har nyss köpt hus där ute, jag kan säga att priserna är horribla vart du än väljer. Kanske att de ligger lite lägre på parhus ute i Gribbylund men resten.. pfiuu horribelt

Näsbypark
    Skarpäng
    Ensta
    Ella Park
    Täby Kyrkby
    Lahäll

Priserna är mest horribla i N-Park och bäst i T Kyrkby.

Tillägger att Viggbyholm ÄR såå himla mysigt - villaområdena, håller dock med Kajee om lght:sområdena kanske inte är så tilltalande.

• Essi73

Kajee det är det komiska med Täby, jag flyttade därifrån när jag vara 20 och nu på ålderns höst (*asg*) flyttar jag tillbaka. Det känns SÅ skumt skall jag säga dig. Men det var inte jag skulle kackla om, utan att trots att det var ett tag sen så är det lite samma folk som går där.

Täby är trots de hemska priserna en bra kommun, men lite överdrivet ändå kan jag tycka. Vi började snegla mot Å-berga men kände ändå att det var lite för långt ut. Dock är priserna SÅÅÅ mkt bättre där, man kommer ner 1 mille rätt av.

R Näsby har jag inte reflekterat över faktiskt, enda ggn jag hade vägarna förbi var med Roslagsbanan, men det sägs att de hyresläght:ena där har skyhöga hyror men fin standard. Nåja..

Kul att du berättar om utbyggnaderna där, det har jag missat totalt!

• Essi73

Lisa ett tips, kolla Hemnet och åk på visningar - så många ni bara känner att ni orkar med. Det huset som vi fastnade för kändes "Nja så där va" när vi såg det på Hemnet. Väl där var det "Men OJ det är ju här vi vill bo!".
    På så vis känner ni in områdena trots det jag och Kajee säger här, för det är trots allt inga direkta avstånd där, och så kanske ni hittar en bostad utan att behöva vara med om en budgivning som sticker 1,5 mille över utgångspris.

Vi slapp en rigorös budgivning tack vare att badrummena måste åtgärdas, inte oss emot. Så det går att hitta en bostad

• Essi73

Ja juust det, det pratades om att dra ut tunnelbanan dit ut!! Guuud vilka flashbacks och nostalgikickar jag får nu *s* Dock himla jäkla taskigt med din kompis hus, jaha tack liksom.
    Men va, springer du aldrig på ngn där ute, det gör jag varje gång, minst 1 som man iaf känner igen sen förr.

Måste genast googla om utbyggnaderna, nu vart jag toknyfiken.

Och Lisa, aaaall lycka till, berätta gärna hur det går och vad ni fastnar för

• Essi73

Arninge går fortfarande fetbort bejb! jag får... iiuh jag får ååångest bara vid tanken.

• Essi73

Gudars, jag pryade på Kapp Ahl jag! Ser de där blåa byggnaderna framför mig. På tal om 5-öreskolorna, man kunde köpa sura droppar (hette de så?) på kiosken vid Viggbyholms stn.
    Jag sitter och småskrattar, vilken resa tillbaka i tiden vi gör nu Kajee!

Leeloo har superrätt Lisa! Kan kännas lite "off" nu, men det är på väg attt expandera och det är lummigt och mysigt i T Kyrkby. I synerhet efter att de har byggt färdigt motorvägen (minns inte namnet) därifrån mot Sthlm.

• Essi73

Ungen ja! Krockodiltårar så hette dom ja! Man fick en hel sån där liten pappåse full för en 5:a, helt perfekt att sitta och tjuvsuga på under lektionerna *s*

Norrortslänken känns helt bekant, så hette den nog. Man ser den när man åker dit, svänger av mot Kyrby från E4an.

Kyrkby var DEFINITIVT ett ställe som man inte kom hem från. Å-berga kom man iaf alltid hem med men sista tåget 00:05 eller liknande. Och tävlingarna i Tibblevallen ja.. *storknar* vem minns dom inte?

• Essi73

Vita Huset, där var det en massa punkare ju *s* Minns en kompis, Soffan.. hon brukade hänga där.

• Essi73
    Kajee skrev 2007-03-06 22:46:13 följande:
    Ja jösses vad det ramlar in minnen nu!Någon annan som suttit mer än ett varv på 691:an? “I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
    *Aaaasg* vrider mig! Skojar du??? 691an.. den går än faktiskt!
  • Essi73

Gud det är nästan så att jag bara måste ta en tripp med -91:an sen när vi har flyttat Bara för nostalgins skull. Undra' om den går från Odenplan än? Någon puma här som vet?

Svar på tråden Täby